Att bli vuxen

Det är något jag funderar över just nu. Jag tror nämligen att jag kanske har börjat bli vuxen på riktigt. En del säger att de blir vuxna när de börjar ha koll på sin ekonomi. Det har jag haft hela tiden så just det  vuxentestet räknas inte riktigt för mig. Visst, jag invetserar mina pengar istället för att köpa nya grejer så lite kanske det stämmer ändå. Men jag har tex börjat hålla mer koll på hemnet.se och kollar in bostadsrätter och prislägen etc. Innan har man mest gjort det för skojs skull men nu har jag börjat göra det för att, vem vet, inom en inte alltför snar framtid (2 år kanske) så kommer jag nog att köpa något. Många fler som jag känner och umgås med skaffar jobb och lämnar studentlivet. Det ger också vuxenpoäng. Det är inte heller många singlar kvar bland kompisarna.. För närvarande råder det en babyboom här på jobbet och i bekantskapskretesen också. Det har fått mig att tänka på att inom 5-6 år så har man förmodligen barn också! Ni ser!!! Bara en massa vuxentankar! Och det skrämmande är att dessa tankar inte skrämmer mig sådär jättemycket. Men det kanske är för att de första vuxentankarna kommer att realiseras om först 2 år eller nåt.. Hmm undrar om jag har panik då istället? Jag ber om att få återkomma då.

//Therese

Kommentarer
Postat av: Sanna

Då är det bara jag kvar utan barn och prins..BÖÖÖL!
Varför skrämmer tankarna dig? För att känner att du MÅSTE ha barn inom en snar framtid eller för att chansen finns att du faktiskt har??!!
Jag tror du kan andas ut och luta dig tillbaka ett tag till.

Postat av: Therese

Nej det som skrämmer mig är att tankarna INTE skrämmer mig... Konstigt va? Har liksom accepterat att man kommer bli vuxen och då kanske man börjar bli det. Förstår du eller är det bara babbel?

2006-03-16 @ 13:16:19
Postat av: Anna

En kommentar begärdes och här kommer den: Tror att du är inne på rätt spår vaför tankarna inte skrämmer dig, 2 år är lång tid och 5-6 år ännu längre (vilken slutledningsförmåga man besitter..). Hade någon däremot sagt att innan sommaren kommer du att vara gravid skulle du antaligen fått frossa, eller? Sen tror jag inte att man blir just riktigt vuxen förrän man skaffar just barn och helt plötsligt får ansvar för en varelse till och inte bara har sig själv att tänka på. ICA -kort och ekonomi i all ära men vi har fortfarande möjlighet att vara oansvarigt spontana. Efter barnafödande kräver all spontanitet ändå en viss planering för att funka! Där har du vuxenlivet i ett nötskal! Men, men visst har vi nått en viss semi-vuxenhet. Vi använder ju inte den möjliga spontaniteten till att helt plötsligt åka till Grekland en sommar och jobba som inkastare...

2006-03-16 @ 13:48:45
Postat av: Therese

Jag har inte ICA-kort heller...

2006-03-16 @ 13:58:59
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Sanna

Själv tycker jag att det är skrämmande nog att tänka att jag i 35-års ålder kommer att ha barn, eller att jag kanske inte kan få.
Men hur gammal är du?

2006-03-16 @ 14:23:56
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Therese

23. Fyller 24 i sommar.
Fast nu tycker jag att hela diskussionen blivit lite väl allvarlig runt detta att bli vuxen. Kanske skulle skrivit lite mer med glimten i ögat :-)

Summa summarum med inlägget var iaf att berätta att jag tror jag håller på att bli vuxen.

2006-03-16 @ 14:40:25
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Hannah

Vada vuxen, kan man ata det? kanner mig ruggit vuxen. jag menar, mina tillhorigheter ar utspridda over Karlstad hos olika vanner, och i fyra lader hos mina forra hyresvardar. Jag delar rum i en sunkig lagenhet i Dublin. Inte nog med det, jag har inga barn och ingen man. Men vuxen ar jag nog enda, eller? om man inte ar vuxen ar man vel barn?

2006-03-16 @ 15:22:59
Postat av: Frallan

Jag tycker du alltid varit lite vuxen tess...

2006-03-21 @ 08:08:18
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback