Helgens schema

Då alla andra (Sanna och Fralle) har lagt ut sina helgscheman så vill inte jag vara sämre. Håll tillgodo!
Fredag
16.15
Cyklar hem från jobbet
16.45 Åker med J och inhandlar färgen Mio Muskot plus diverse målartillbehör (några bra tips Fralle?)
17.30 Tejpning och middagslagning parallellt
18.15 Målning igång
18.17 J första förmodade utbrott på mig för att jag rollar fel eller nå´t
Någon gång sent ikväll Hallen färdigmålad och tejpning påbörjad i köket.

Lördag
09.00
Vaknar och äter en banan
09.10 Fortsätter med målningsprojektet i köket
11.15 Hoppar in i duschen och tar på mig lagom lediga och snygga kläder
11.45 J och jag beger oss iväg till lördagsbrunchen med Jessie, Marie och Henrik (där har ni anledningen till att det bara blir banan till frukost.
14.40 Med magar stora som hus börjar J och jag inse att vi måste nog dra oss tillbaka och fortsätta måla.
15.30 Jag lägger undan min pensel/roller och säger lite int att jag ska gå på toa. Sätter mig sedan där i ett par timmar och äntar på att J ska bli klar.

Söndag
09.00
Går upp oc börjar göra lyxfrukost till J. Våfflor (med kiwi, jordgubbar och kesella vanilj), smoothies och nybakade scones.
10.30 J på mycket gott humör och har glömt min timslånga toavistelse kvällen innan. Om det är något kvar att göra med själva målningen så fixar vi med det. Vet inte om det blir på det där Hollywoodaktiga sättet (duttar lite färg på varandras näsor och är hur förälskade som helst, puttinutt) men lite mys måste jag nog klämma in. För vid det här laget så är jag förmodligen så trött på målning att jag inte tänker röra en pensel om jag inte får hångla lite också!

Så, där har ni min helg! Önska mig lycka till!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Frallan

Angående punkten: någon gång sent i kväll:
Joel undrar vad som skall tejpas?
Han erinrar sig att Tess har en viss erfarenhet gällande tejp =)

Postat av: Therese

Joels reaktion när han fick veta vad jag tejpat den kvällen var oslagbar... Kommer ihåg hur han sprang över din gräsmatta Jonas och kastade sig på min bil innan jag skulle köra iväg och frågade om det var sant..
Men denna gången är det lister och lampknappar och sånt som ska tejpas. Så sorry, det blev inte roligare än så

2006-03-24 @ 10:24:38
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback