Snö? VARFÖR???

Nej men vad trevligt, det snöar........

Var det fler än jag som fick den härliga vårkänslan häromdagen då solen sken och fåglarna kvittrade? Inget mer pulsande så långt ögat kunde nå, inget mer omkringhalkande för att ingen plogar....... Jag var så glad! Så glad att jag köpte mig en vårjacka..... Och det fick man ju bittert igen!
Vad har vi gjort för ont för att förtjäna detta? Det enda positiva jag kan se i denna tunnel av mörker är att barnen som har sportlov får snö i alla fall, men sen blir jag bitter igen och undrar "varför har inte jag sportlov?"  Finns fler anledningar... Men  men.... Det är väl bara att dra på sig jackan, vira in sig i sjalen, hämta geten och framförallt se till att man har med sig både kälken och vantarna. Det är långt hem!
// Jess- som absolut int é bitter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback