Tar mitt ansvar

Jag får göra det och uppdatera denna blogg lite. dessvärre kan jag inte ge er något referat från meodifestivalen den här veckan. Såg inte programmet... Var på lagfest istället. Men jag lyssnade på låtarna när de spelades på radion tidigare på lördagen. Kanske inte hade tippat att Poodles skulle gå vidare men men..

Annars så ägnar jag min tid åt konstiga funderingar och konstateranden. Tex så var det test av "hese Fredrik" i måndags. Ni vet den där larmsignalen som låter första måndagen i varje månad. Jag undrade vad som händer om det faktiskt inträffar en skarp händelse när signalen övas? Jag sprang naturligtvis bort till vår presscehf med min skrämmande fråga. Han tyckte det var en bra fråga från mig men han kunde inte svara på den. Sannolikheten för att det skulle hända är ju minimal men risken finns. Vi kom överens om att vi hoppas på att de som läser upp meddelandet i radion är noggranna med att påtala att testet har övergått i skarpt läge och att de kanske kör signalen flera gånger.

Sedan så har J upplyst mig om att jag snart kommer få en istapp i ögat om jag ska fortsätta slita ner varje tapp jag ser. Dett hade jag själv inte tänkt på! Jag är helt besatt av att riva ner is och snö från tak och sån't. Jag skulle vilja ha det jobbet... Iaf, jag har hitintills bara varit så fascinerad av att slita i istappar att jag inte tänkt på att jag kan få dem i ögonen. Jag har lugnat mig lite nu efter jag gjort detta konstaterande.

Sedan så har jag börjat fundera på klassikern "brinner huset upp eller ner?". Om det är någonstans jag borde hitta svaret på denna fråga så borde det ju vara här på mitt jobb, eller hur? Jag har iaf gjort en egen teori som jag använder som sannning tills dess motsatsen har bevisats. Om branden börjar i källaren och hela huset blir förstört så måste ju huset ha brunnit upp. Om branden istället börjar på vinden så måste huset ha brunnit ner. Håller ni inte med mig?

//Therese


Kommentarer
Postat av: Jonsson

Hej på er alla glada BLOGGERS!!

Har haft många roliga stunder när man läst era inlägg, och tyckte att nu är det läge att göra entré!! Eftersom man jobbar på enheten som handhar "hesa fredrik" så tänkte jag komplettera med lite fakta. Fredrik ljuder kl 15.00 den första helgfria måndag i sista månaden i kvartalet. Det var väl enkelt!! alltså mars, juni, september och december.

Sedan måste jag ju som byggare kommentera om ett hus brinner upp eller ner, och från min synvinkel så bygger man ett hus och resultatet blir att det står ett hus där alltså upp. Och i värsta fall när det har brunnit så finns där inget hus och då borde det vara ner!! eller hur???

/Jonsson

2006-03-08 @ 15:33:31
Postat av: Malin

Men Therese, om branden börjar i mitten då?

2006-03-15 @ 11:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback