Jag älskar min lägenhet!

I helgen fick jag en underbart fin bukett blommor, som jag snabbt placerade mitt på bordet för allmän beskådning. Lycklig somnade jag på söndagkvällen/måndagsmorgonen. Däremot när jag vaknade tyckte min allergi, som lever ett eget liv, att jag skulle vara superallergisk mot den vackra buketten. Det tokkliade i mina ögon, tjock i näsan och halsen. Efter en promenad till ett blomfritt ställe kunde jag snabbt konstatera att det var MIN bukett som framkallade allergin. Så när jag kom hem var det bara att ställa ut de fina blommorna i hällregnet och se den bli mer och mer ledsen.... Vilket jag också blev....  Hotet kom från den personen som lämnade buketten att jag inte skulle få några fler blommor från vederbörande. Men jag kontrade snabt med att jag inte är allergisk mot rosor! Jag blev superglad för den första buketten och hoppas på att det kanske kommer fler... =) (TACK  K. )

Trots att min lägenhet har väldigt många skavanker, å då syftar jag mest på min dusch i garderoben. Ja ni läste rätt jag har en duscharob!  Dessutom är huset gammalt, det byggdes med ett syfte; att inhysa sjuksköterskor från det närliggande sjukhuset under 1960-talet. Därav smeknamnet: "Ridhuset".... Huset är i renoveringsbehov, minst sagt... Alla som har åkt i hissen kan intyga att den framkallar panikångest även hos den mest lugna person. Tråinredning (Sunkig sådan, med tuggummidekoration), liten = klaustrofobisk! 
Men det jag skulle komma fram till är att trots alla dessa skavanker och det stora renoveringsbehovet så kan jag inte låta bli att tycka om min lägenhet! Den är MYSIG. Den har balkong med solläge hela dagen. Så här dagen innan en tenta så hjälper det enormt, eftersom plugg på balkongen är bättre än inget plugg alls. =) Och den är lagomt stor för mig! Dessutom har jag trevliga grannar, vi kan faktiskt umgås.Så jag kan kort sammanfatta att jag älskar min lägenhet!
// Jess

Kommentarer
Postat av: Jess

Okej, jag tror att bloggen fått en knäpp....

2006-05-04 @ 22:02:09
Postat av: Jess

måste förtydliga att personen som jag fick blommorna inte hotade med inga blommor alls, utan just den sorten... =)
Sen är det de flesta som upplever obehag i hissen, inte alla... Nu har jag rättat klart! =)
HA en underbar dag/helg, vädret ska ju bli toppen!

2006-05-05 @ 09:17:00
Postat av: Therese

jag gillar att orsaka andra obehag i Jessies hiss. Tex berättar jag ofta historien att om man hoppar i hissen så stannar den. Avslutar alltid med ett hopp och får panikfyllda blickar. ha ha ha!!!

Postat av: Hannah

Jag maste erkanna att jag saknar din balkong med coronas och mys, men mest saknar jag dig saklart!

2006-05-05 @ 20:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback