Skämtet

Var det någon mer än jag som såg skämtet till presskonferens för drygt en timme sedan? Fredrik Reinfeldt hade skickat ut ett pressmeddelande där han akkalde till presskonferens för  att "det har framkommit nya omständigheter runt tsunamikatastrofen". Och vad har hänt? Jo, någon sorts band (ingen visste hur de såg ut) hade hittats i ett skåp och banden var i oläsbart skick. Man visste dock att de rörde mailtrafik under tsunamihelgen för de var märkta med en etikett som sa "Tsunamimail". Nu ska katastrofkommissionens ordförande gå igenom materialet och se om det hade spelat någon roll för deras utredning.

Man såg på journalisterna hur löjligt de tyckte att detta var och till slut så var det en som ställde den enda frågan; "ni har kallat till presskonferens men vad är det egentligen som är så upprörande med detta?" Efter detta bröjade presskonferensen handla om mer intressanta saker för då kom nästa fråga; "Nu när vi ändå är här, vad anser du om Maria Borelius fastighetsaffärer?".

Hi hi hi säger jag bara!!! Skyll inte på mig jag rösatde annorlunda!!!

Dagens notering: Eller egentligen gårdagens då jag var och hälsade på en bebis på sjukhuset. Vad stod inte i bokhyllan där om inte en mamma-bebis-bok skriven just av Mara Borelius!!

Nu ska jag snart hem och skratta!!!
Ha en bra helg!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tycker JÄTTE mycket om Fredrik!!!

Postat av: Sanna

Ha en kanonbra helg också, glömde skriva det!!

2006-10-14 @ 17:27:43
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback