Avslutningsrätt

Varning! Det här inlägget kommer handla mycket om mat. Bara så ni vet innan ni börjar läsa.

Idag kom jag på vad jag ska bjuda på när jag slutar här nästa fredag. Marängsvisch! Det är ju så gott! Fast man äter det väldigt, väldigt sällan numera. Varför är det så? Pratade med Håkan (allt-i-allon) att han får smuggla undan ett par bananer åt mig i fruktkorgen så tar jag med resten. Dvs glass, maränger och chokladsås. Åhh.. längtar redan..

Nästa matpunkt är pajen jag ska göra till vår lilla improviserade kräftskiva vi ska ha ikväll. Jepp, ni läste rätt, kräftor på en onsdag. Min mamma gör en ostpaj som är jättegod och som jag modifierar lite lätt efter vad jag har i kylen. Men jag kan lova att den brukar bli god även när jag gör den.

Idag hade jag med mig et favvismellisarna till jobbet. Några matskedar Keso med rostade solrosfrön. Alldeles lagom mycket som mellis.

Nu är det en timme kvar till lunch och för de av er som inte listat ut det ännu så kan jag berätta att jag redan är hungrig!!

//T


Kommentarer
Postat av: Hanna

Mmm, marrängsviss... min favvo. Försökte övertala N att vi skulle göra en skål på tioårsdagen men han tycker det är för sött. För sött??!

Postat av: V

Ja, för sött? Snarare för mäktigt. Niklas vill bara ha mackor. Haha..

2008-09-03 @ 22:37:07
URL: http://vickansfanclub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback