Hånet mot oss inflyttade

Ingen har ju kunnat undvika att lägga märke till att det lila laget vann SM-guldet i hockeyn.. Jag hade tur som hade en tjänsteresa inplanerad till Skövde igår vilket innebar att jag slapp de flesta kommentarerna i korridorerna. Men jag utsattes för ett om en större hån igår eftermiddag! Iallafall uppfattade jag det som ett hån.

Igår eftermiddag spankulerade jag alltså neråt stan för att spela lite innebandy. Korsar vägen och har ca 3 minuter kvar innan jag är framme vid gympasalen mitt i stan. Tror ni inte då att det svänger ut en cab och en dubbeldäckare precis framför mig!? I caben sitter tre glada män med en glänsande buckla och skriker och ur bussens taklucka tittar tre FBK-spelare fram (eftersom jag är ointresserad av FBK har jag ingen aning om vilka de var) och genom fönstren ser jag resten av laget hånfullt (eller kanske lyckligt..?)smilande med guldhjälmarna på. Fatta att jag kände mig utsatt. här gick jag, en inflyttad skattebetalare och blev offentligt förnedrad!!! Men precis som jag behandlar de flesta andra motgångar här i livet så skarttade jag bara åt det och fortsatte gå.. Men lite brände det i hjärteroten.. Nu ska jag gå och hitta några avdrag som jag kan använda i deklarationen som hämnd.

VF 4ever!!!!!

//Therese

Kommentarer
Postat av: Frallan

Frölunda är i alla fall ett hjärtats lag, Färjestad är bara ett nasty kaffebuggs lag som "råkade" vinna pga att Frölunda inte hittade toppformen de sista 2 matcherna! Skandal!

Postat av: Therese

Precis Jonas! Sen så "säljer" sig inte Frölunda lika lätt heller. För du vet väl att FBK:s färger egentligen är grönt och vitt..?

2006-04-24 @ 13:10:36
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Frallan

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN TESSAN!!!!!!
YEAH!

2006-04-26 @ 09:45:10
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Therese

Tackar tackar!

2006-04-26 @ 12:51:43
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Sanna Therése

Grattis på namnsdagen!!
Hur ska du fira?!

2006-04-26 @ 19:41:20
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback