It's back again....

LUGGEN har nu gjort en ny entré i mitt hårliv! Spenderade nu på morgonen nästan 3 timmar hos frisören. resultatet blev enligt mig själv (och andra som hunnit se mig) väldigt bra. Jag har nu en tunnare flikig sak till lugg. Hade hoppats på lite mer Kimberly Stewart-look men hennes är ju bra mycket längre och när man tänker efter så har vi ju inga som helst likheter i vårt utseende i övrigt. resten av håret har kvar det mesat av sin längd men är sådär skönt urklippt. Den blonda färgen får hänga med över sommaren sen är det nog dags att byta.

Helgen har varit finfin! Firade samtidigt mamsens födelsedag och hann även med att spendera en dag ute på Hönö. Resan ner började dock lite illaluktande...

Jag skulle få åka bill med min rara kompis Johanna här på jobbet. Vi såg verkligen fram emot vår roadtrip till Götet. Så hon, jag och katten Pitch opackade in oss i henne lilla golf och satte av. Alla vet ju att Värmland = massaland och finns det något som luktar illa så är det ju pappersindustrin. Näväl, när vi närmade oss Grums så spred sig den välkända lukten i bilen men har man spenderat ett antal år här uppe så vänjer man sig. Vad vi sedan märkte var att lukten inte försvann trots att den borde... Vi började sniffa frenetiskt innan Johanna kom på att det måste vara katten! Hon var lite besviken på att den inte kunde hålla sig mer än i 2-3 mil. Men sagt och gjort. det var abar att svänga av vid Billeruds golfbana och "byta" på katten.

Den situationen kommer jag att komma ihåg som en av de mest komiska i mitt liv. Jag satt mest (läs bara) och fnissade i framsätet medan Johanna orädd fällde sitt säte och satte sig därbak med Pitch. Om någon undrar över den plötsliga nedskräpningen vid en grusplan vid Billeruds golfplan kan ni kontakta Johanna... men jag måste berömma kvinnan. Hon skötte situationen klanderfritt! Sedan var det bara att fortsätta. Tack för det trevliga sällskapet Johanna! Vi bestämmer lunchen någon gång nästa vecka.

Veckans kommentar: "Men om jag försöker få in den bakifrån"
Sagt av Johanna då hon skulle få tillbaka katten i buren efter den lilla "olyckan". Hon säger att hon sa "han" och inte "den". Men jag hörde ett den Johanna, så det så!

//Therese

Kommentarer
Postat av: Frallan

Det måste vara olidligt att bo i Karlstad nu när de har SM-Bucklan...flytta hem ögonaböj!

Postat av: Hannah

Antligen som vi vantat! for er som inte visste det var Tessi i borjan av var bekantskap kand som LUGGEN! kanns skont att den ar tillbaka. Du ser sakert fantastisk ut, som vanligt. Men lite bilder skulle inte skada...

2006-04-21 @ 15:58:44
Postat av: tone

lugg är snyggt, aldrig fel..! precis sparat i hop till lite längre lugg, typ snelugg efter att ha haft rak lugg i flera år...men nu funderar jag på att gå tilbaks till typ, som du skrev, Kimberly Stewart-lugg-look... :)

2006-04-24 @ 16:30:29
URL: http://tonesfunderingar2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback