Att göra sig förstådd...

Hallå alla BLers!

Vi har fått kritik!!! Vadå för mycket konstiga förkortningar?
PV/FV och sån skit, kan det misstolkas? Själv jobbar jag på HT, har tidigare arbetat på både TG och GH. På ÅB jobbade även XPV... Förkortningar är bra, man vill inte bli allt för tydlig ju. Kvinnor är ju mystiska J, det är inte meningen att du ska fatta allt.

Utlyser härmed en tävling för den bästa förkortningen! Leta i ert innersta och dela med er av era bradiga förkortningar...

Hot!
Skapa nya verb. När man jobbar med case, så casar man (tänk vad man lär sig på ABV).
En klassiker är ju att luncha. Bubblare i våras vara att teta. Blogga känns även det hot.
Not!
När klockan ringer 06.00 pip!
Imorrn är det tenta...omtenta i RK, hur är det möjligt?

Nu ska jag ordbajas, eller slå på min verbala-inkontinens. Önskar alla en trevlig dag!

Ps. Anja, Anja, Anja! det finns kvinnor som gör mig extra stolt att vara svensk. igår hade jag ståpäls o fjärilar i magen, det är få killar som kan få mig att känna så...ds

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag bidrar med vår egnaklassiker Hannah: VVS = våga vägra spets!

Postat av: Hannah

Tänk, du är min andra hjärna. tror egentligen vi satt ihop vid fördseln...kosmiskt då, eler så

2006-02-23 @ 11:10:48
Postat av: Gloom

Jag har ju redan publicerat mina förkortningar på:

http://gloom.blogg.se/010206094135_teckenfrklaring.html#comment

2006-02-23 @ 12:55:38
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: J

Tack Hannah, nu blev jag ännu mer förvirrad!
Men jag får väl bara acceptera att ni är mystiska.
Förresten, jag är allergisk mot ordet case. Ett ord som ni studenter använder allt för mycket bara för att styla och känna er märkvärdiga.

2006-02-23 @ 15:30:52
Postat av: Cleo

En något "manlig" förkortning är ju föreningen SPIR som nästan samtliga kvinnor blir medlemmar i så småningom (Släng pattarna I Ryggsäcken. Jag anser själv att detta även skulle kunna funka på äldre män också om man byter ut det andra ordet hihi...

2006-02-23 @ 18:41:34
Postat av: Hannah

Sug på denna då... PKHS! vem kan tyda vad det står för???

2006-02-25 @ 11:41:37
URL: http://www.kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback