Bortglömda uttryck

Tjaba! används nästan aldrig nu för tiden. Skulle jag fråga fadern skull han svara att det försvunnit för att det får personer som brukar det att låta som urblåsta puckon. Tycker ändå att det känns lagom slött och bra vid vissa tillfällen...

Piss och kräm användes flitigt ett tag. Någon gång i början på gymnasiet blev puss och kram, just piss och kräm... Kanske var det en reaktion mot de som alltid kramades och kindpussades i skolan, trots att de sågs senast rasten innan. Ytterligare förklaring överflödig...

För bövelen, även detta ett ruggigt bra kraft ord. Fungerar även att ta till när man jobbar extra på hemtjänsten och vill få någon liten panschis att förstå vikten av det man säger... (nej jag vanvårdar inte mina små tanter och farbröder, ibland passar det bara.)




Kommentarer
Postat av: sanna

"För bövelen" är ett jätte bra uttryck som jag använder dagligen faktiskt!
Jag missbrukar ordet "sjukt".."Sjukt bra".."Sjukt stressad".."sjukt trött"..jag låter dock inte som grynet enligt mig själv.

Postat av: Hannah

Sanna, på denna blogg är det helt ok att låta som Grynet! hon är vår husgud... Vi har en rad olika klubbar bla Bodström for president, KFIB (klubben för inbördes beundran), samt att vi förenas i att vi alla älskar Grynet! iallafall vissa av oss (tveksam med Marie, Även Jess faktiskt... Ja Tessi och jag dyrkar henne)

2006-02-16 @ 12:35:09
URL: http://www.kdchicks.blogg.se
Postat av: Sanna

Tack gode gud för den..jag har nämligen en liten rädsla, det är att jag ÄR grynet.
Mina gamla arbetskompisar tyckte att jag "lät precis som grynet" när jag gick igång...typ fyllan!!
What the fuck skrek jag!!

2006-02-19 @ 17:05:01
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback