Don't shoot the messenger...

Det här inlägget skriver jag åt en tidigare här på bloggen nämnd person, J. Igår när vi vandrade genom snöslasket och jag gnällde lite över att jag blev blöt om fötterna så undrade han ironiskt om jag ville att han skulle ta av sig jackan och lägga den över vatten pölarna så jag inte blev blöt. Efter det här gick han i spinn över denna gentlemannagest! Varför kräver kvinnor att män ska lägga sin fina, rena jacka över avttenpölen? Kan inte kvinnan gå runt pölen istället? Det är alltså detta han vill ha kommentarer på. Jonas och Joel: ni har förmodligen hittat en ny manscahuvinistiskt bundsförvant i J...

Han lugnade ner  sig i den här diskussionen efter ett tag. Men visst sjutton dök den upp nu på morgonen igen. När vi orkar masa oss upp ur sängen för att gå till jobbet säger jag "du får gå upp först" "Varför det?" svarar J. "För att du ligger ytterst" kontrar jag med. "Det är precis som med vattenpölen igår ju. DU kan gå runt mig!". Jag personligen skulle ju aldrig kräva en jacka över en vattenpöl men visst är det inte för mycket begärt att den som ligger ytterst går upp först?
Over and out!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tänker på följande sätt:
Även om det var JAG som tjatade om att köpa popcorn på bion så vill jag att han ska erbjuda sig att hålla dom för mig, bara för att erbjuda sig, sedan kommer aldrig jag att tillåta honom att göra det. Har jag köpt popcorn får jag själv sitta med dom i knäet..


Samma sak med frusenhet, om jag fryser vill jag att han ska erbjuda sin jacka som jag aldrig kommer ta emot, men han ska erbjuda sig..

I LÖÖÖÖVE genlemannagester!! Jag typ igång på sådana gester..hahahaha!!

Postat av: Sanna

skulle stå att jag "går igång"..men det förstår ni nog att jag menade??!!

2006-02-24 @ 11:42:25
Postat av: Cleo

Jag tycker faktiskt att sådana gester är lite förlegna och dessutom klyschiga (hur stavas det egentligen :-)). Varför tar vi tjejer tex. för givet att toasitsen ska vara nedfälld när den lika gärna, för hälften av befolkningen, kan vara uppfälld, det har jag faktiskt aldrig fattat. Hmm nu satte jag nog ut hakan igen, men ,men!

2006-02-24 @ 13:06:05
Postat av: Therese

Allt handlar om normaltillstånd. En toalettsnormartillstånd är att ha ring och lock nedfällda. Därför kan vi kräva det! Åtminstone kan vi kräva att ringen är nedfälld..

2006-02-24 @ 13:36:37
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Cleo

Då borde ju alla människor då också fälla ner locket i så fall. Vad är en toaletts normal tillstånd? Ett bra uppsatsämne kanske :-)

2006-02-24 @ 14:02:06
Postat av: Sanna

Cleo: Jag kan förstå till viss del vad du menar, men behöver inte KRÄVA men man kan fortfarande få uppskatta..
Det här argumentet med toasitsen är för övrigt det absolut sämsta.
Dålig liknelse men det känns typ lika patetiskt som om jag skulle kört med dörren öppen på bilen bara för att man "kan"..

2006-02-24 @ 14:05:17
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Sanna

Cleo: Det säger väl sig själv att toalettstolen inte skulle ha ett första lock om det nu var meningen att det skulle vara uppfällt??!!

2006-02-24 @ 14:06:33
Postat av: Cleo

Intressant att man kan skapa sådan upprördhet över en toasist, Sanna! Kul att allas åsikter respekteras. Lite bättre debattton tack!! Det du skriver om toalocket var ju precis det jag skrev, och att det i så fall borde nedfällas av ALLA efter uträttade behov!
För min del får du mer än gärna fortsätta att uppskatta, medan jag för min del inte gör det. OK?

2006-02-24 @ 14:41:13
Postat av: Sanna

Cleo: Det var inte meningen att låta "arg" eller hur du uppfattade mig, men jag köper inte ditt argument.
Din åsikt respekteras absolut, men jag måste ju få ifrågasätta den?!
Jag missförstod dig isf med "toalocket" eftersom jag trodde du menade att om toalocket är uppfällt i många fall så borde även ringen kunde vara det.
Vi behöver inte vara överens i en fråga om toasitsen, men man måste få framföra sin åsikt utan att uppfattas som respektlös!!

2006-02-24 @ 14:51:23
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Cleo

Jepp överens!

2006-02-24 @ 14:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback