En ny fas

Ikväll kommer jag att träda in i en ny fas i mitt liv; väckarklocksfasen. Jag har aldrig haft en väckarklocka innan i mitt liv men köpte i söndags en liten söt grej. Fast när jag tänker efter fick jag en klockradio när jag var 15 men jag fattade aldrig hur den funkade. Strunt samma, jag ser detta som min väckarklocksdebut!

Men varför just nu i den aktansvärda åldern av 23,5 år undrar ni? Jo, tills jag var 18 hade jag en mamma som väckte mig varje morgon (och gjorde min frukost) och efter det har jag förlitat mig på mobilen. Men för ett par veckopr sedan kom det en larmrapport från en värmländsk skolsköterska om att dagens ungdomar (ja, jag räknar in mig själv) är stressade för att de alltid har på mobilen, även på natten. Denna rapport blev jag väldigt stressad över! Tänk om jag börjar bli stressad av min mobil? Det vill jag ju inte! Och om jag ska bli stressad så vill jag bli det över roligare grejer än mobilen!

Sedan hoppas jag på en annan positiv bi effekt; att ringsignalen ska vara så hemsk att J  tar sig ur sängen snabbare än vad han gör idag de gånger han sover hos mig..

//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback