Melo06

Sådär ja! Äntligen hittat några minuter för att blogga!! Bara för att upplysa er alla så kan jag nämna att de närmaste fem veckorna kommer jag att leva, andas och äta melodifestival!!! Det är detta evenemang som gör livet på vintern uthärdligt!! Så nu börjar jag:

Lördag 18/2 Starten
Satt full av förväntan och med vinglaset i högsta hugg då jag trodde mig se Lena Ph bli nedhissad från taket. Istället kommer hon bara inpromenerandes! Succé tänkte jag!!! Och det blev det!! Till skillnad från många andra tyckte jag att Lena gjorde jättebra ifrån sig! Hennes humor är klockren! Att startfältet sedan var tusen gånger bättre än förra året gjorde inte saken sämre. Själv hade jag dock velat ha Kuddkrigskillarna eller Hannah Graaf sist istället för sambatjejen men man kan inte få allt man önskar sig.

Tyckte också att det var helt rätt låtar som gick vidare men den låten som satt sig (med tillhörande koreografi) är ju EBB:s Kameleont!! Jag nynnar på den så fort jag kan "jag är en sorts kameleont en blanding av kamel..." ja ni ser!!!

På lördag är det dags för festival här i Karlstad. Naturligtvis har jag biljetter!! Mitt stora problem är dock hur jag ska kunna gå på efterfesten. Kommer att ha en 11-årig kusin sovandes hos mig och det känns lite för elakt att smita ut då hon sover... Kanske kan få J att vara barnvakt... Ska kolla upp detta.. Nåja, det är ett senare problem. Jag ska definitivt ta med mig kameran och fota så ni kan få lite bilder om hur det var att vara på festivalen live! För det vill ni väl?

Trots mitt lovordande av Lena Ph:s humor och programledarroll så var det faktiskt en annan programledare som stod för helgens kommentar...
David Helenius i Let's dance efter Peppes och Malins rumba:
"Malin hur tänker du när du lägger upp koreografin? Tänker du att du ställer helt enkelt Peppe där och sen dansar du utav bara helvete?"

Jag skrattar så jag gråter varje gång jag tänker på det...

//Therese

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack Therese!! Vi är ensamna i världen om att tycka om kuddkrigkillarna, jag hoppade i soffan när dom charmade skiten ur mig.
Jag skulle vilja ta med dom ut nån gång, jag ringer dig då!!
Ok??!!

Postat av: Anna

Laddad till tänderna inför helgen! Tyvärr har jag ju ingen märkesklänning att tala om men hoppas kunna hitta något passande i garderoben ändå!

2006-02-22 @ 13:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback