Musiktips, semlor och rör inte döda fåglar för guds skull!

Detta med webradio måste vara en av de bästa uppfinningarna någonsin! Särskilt då de också uppfunnit en P3-kanal som bara spelar melodifestival-/eurovisionlåtar!! Det håller mig på gott humör iaf.

Idag är det fettisdagen. Men det är ingen som vill göra chokladkaffesemlor till mig.. Ha frågat både Jessie och J. Ett definitivt nej och ett tveksamt svar som jag försöker jobba vidare på. men jag har inga direkta förhoppningar om att lyckas. På något sätt har jag lyckats träffa en kille som är lika envis som jag. Bra eller dåligt? Har inte avgjort det än.

Förutom webradiotipset så är dagens tips att inte ta i döda fåglar!!! Du kan bli jättesjuk!! Min mamma är Sveriges just nu mest nöjda människa (iofs har hon varit det sedan fågelviruset upptäcktes) då hon har uppfostrat sina tre barn till fågelhatare. Vi har aldrig fått ta upp en fjäder vi hittat i naturen, begrava någon fågel som flugit in i en ruta eller liknande. Hennes vanligaste kommentar när det sägs något om viruset på TV är "Vad var det jag sa? Nu ska ni vara glada för att jag inte lät er hålla på med äckliga fjädrar och sånt"
Jag hoppas jag blir som min mamma en dag...
//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback