Helgens bravader...

Så där jag. Nu ska vi se om jag får till något eller om jag gör en Jonas och lyckas radera ut allt...
Jag som skriver nu är alltså Therese. En lagom kvinna i mina bästa år. Som ni säkert fattat är jag posterad i Karlstad. Tillsammans med mina alldeles utomordentligt trevliga tjejkompisar har jag startat denna blogg. De kommer att skriva om sig själva further on så att säga.

Idag är det tisdag och jag har miljontals grejer att ta itu med på jobbet. Och då blir det på något sätt alltid att man inte tar itu med något alls! Därför kom jag på att jag skulle skriva om helgen. För min del var den nämligen lite av ett test...

Sedan lite drygt två månader tillbaka har jag en ny man i mitt liv, J. I lördags var det dags för ett av de stora förhållandetesten.. Spelkvällen!!!! Klockan halvåtta skulle vi infinna oss hos Marie (en av de andra bloggarna). Alla hade till uppgift att ta med sig spel. Jag själv hade med mig M.I.G (TP-liknande sak) och Melodifestival! Mina ratades direkt... Istället blev det TP med frågor från 1980-2000. Detta var ju bra eftersom vi alla faktiskt var födda när det frågorna handlade om hände. Vi blev indelade i lag. Jag och J var naturligtvis ett lag. Jag fylldes av skräckblandad förväntan. Tänk om han inte skulle kunna något alls!!

Det började dåligt.. Vi torskade på de tre första frågorna. Då var vi beredda att gå hem. Men sedan hände något. Pluppchans! Och vi tog den! Sedan trillade det in 2 pluppar till i rask takt! Vi var inte sämst!!! Helt otroligt! Att vi sedan inte vann hela alltet är av mindre vikt faktiskt.  Så Jonas, jag vet inte riktigt hur kapitalet ser ut i plånboken hos J men innanför pannloben finns en hel del.

Spelkvällen fortsatte med associationsspelet Brainstorm. Detta kan starkt rekommenderas. Alla inklusive mig själv blev väldigt förvånade över min kunskap om spritsorter. Undrar vad det kommer ifrån? Kanske 3 års universitetsstudier ;-). Däremot blev jag ruskigt bevsiken på kategorin "bröllopsgåvor". Jag radade upp alla grejer jag skulle vilja ha den dagen det är dags att släpa sig nerför altargången; Rörstrands porslin, silverbestick, kristallgrejer, linnedukar och en massa andra fina grejer. Det man fick poäng för var saker som glassmaskin och hushållsassistent! Vad är det för något!! Jag ska göra min egna variant... Brainstorm deluxe... Ska börja fila på det nu tror jag. Hör av mig när det är klart. Hoppas ni vill spela med mig!




Kommentarer
Postat av: Frallan(jonas)

Tess, din J ursäktar säkert, men jag har redan en favvo när det gäller Tess Old Ex.
Min bärsbroder & kamrat!
Kul dock att du hittat en kille, det unnar vi dig med råge! Att han dessutom är kompetent gör ju bara saken bättre! Dock har jag svårt att se mig själv besegras i något som helst spel...men ni är välkomna hem till "Granit" och prova nån gång!

Postat av: Therese

Jag ska framföra detta. Hört något ifrån blund?

2006-01-17 @ 10:53:30
Postat av: Einemark

Står KD-Chicks för KristenDemokratsFlickor? ;)

Ni verkar så oskuldsfulla allihopa :-p

2006-01-17 @ 11:34:35
URL: http://einemarken.blogg.se
Postat av: Therese

Du skulle bara veta hur oskuldfulla vi är Joel.. Reborned virgins allihopa ;-)

2006-01-17 @ 16:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback