Ofrivillig "fritid"

Som redan skrivet är, sitter på universitetet. Trodde att jag skulle träffa min plugg-kompis och gå igenom vad vi ska säga på presentationen ikväll. Men jag hade fel! fel! fel! Hon är rädd för att snöain och inte komma hem, ja detta är tydligen vardagsmat när man bor i kranskommunerna. Inte alls roligt, jag vill inte sitta där och prata själv, missförstå mig inte, jag gillar att prata. Men inte såhär. Nu måste jag sitta här till sex och göra inget, man kan inte ladda ner "en natt i Paris" här Jess, tyvärr!
Jag är helt övertygad om att kvällskurser är det värsta man kan ha i studieväg. Alltid när jag är här för att gå på kvällskurs blir jag antingen helt kass i magen, får feberkänslor, allmänna humörsvägningar hör inte heller de till ovanligheterna. Att läsa dubbelt rekomenderar jag inte, men ska man våga sig på det, se till att läsa på dagtid!

Sen är det även så att universitetets B-lag dyker upp på kvällen. Ja det är sant, alla dryga tanter som jobbar deltid på dagen och vill plugga lite nu, ja för det är så himla roligt (känn min osande sarkasm, och hör deras fåniga värmlänska). Sen finns det vissa som bara är här på kvällen, suspekta data-nördar och utbytesstudenter. Dem behöver man inte vara så rädd för o andra sidan. De brukar inte vara byggda så att det kan krossa ens uppenbarelse under deras enorma kroppshyddor, såsom dryg-tanterna. Tessi, du vet vad jag menar om jag säger att det är sådana som har "fetto jeans". Nu ska jag fika lite.
Glöm nu inte att tänka, imorrn är det fredag!

//Hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback