Helvetespromenaden

Ända sedan snön låg kvar på gator och torg har J tjatat om att vi ska ta morgonpromenader när vädret blir lite mildare. Hela våren och snart halva sommaren har förflutit utan att vi tagit ett steg i onödan på morgonen. Men igår bärjade det lite smått med en promenad i bergen på västkusten. Vi kom tillbaka med blodad tand till Karlstad igår kväll och J frågar om vi inte ska ta en morgon promenad idag cokså. Jovisst säger jag och packar min övernattningsväska med tanke på detta.

Måndag morgon
06.00 Klockan ringer
06.15 med ett stön släpar jag mig ur sängen
06.25 förbannar jag mig själv för den envishet jag behagar visa just denna morgon och tar på mig mina gå-ut-och-gå-kläder.
06.30 kommer ut. Regnet droppar lite fint
06.32 börjar uppskatta morgonpromenaden i lite fint regn. Ler tom en gång.
06.35 väser argt åt J för att han inte sa till mig att vi skulle svänga och att jag därför fick gå 5 steg extra. Morgonmonstret börjar visa sig.
06.38 regnet börjar ÖSA ner. Samtidigt tilltar vinden vilket innebär att rgnet står vågrätt mot ansiktet. Börjar tycka att detta ärallt annat än roligt.
06.40 J frågar om vi ska prata om något eller om jag vill gå tyst för mig själv. Jag svarar att då får han hitta på ett samtalsämne. Han släpper något kommentar om vädret sen är det tyst igen.
06.45 Pisseblöt ända in på kroppen. Min envishet har visat sig igen och jag har tagit oss in på en lite längre väg än vad som var tänkt innan. Är jag ändå ute och går så kan jag göra det ordentligt.
06.55 Tillbaka i lägenheten. Hoppar in i duschen. Äter frukost och går och lägger mig igen till 07.45. När J är färdig i duschen säger jag till honom att det finns inte en chans att han får ut mig på samma sak imorgon igen. Kanske faktiskt aldrig mer överhuvudtaget!!

Idag är det tvättdag. Hoppas jag iaf. Förra gången hade jag lyckats sätta tvättpluppen på parkering istället för tiden jag ville ha.

Ha en bra dag och godnatt!
//Therese


Kommentarer
Postat av: Karin

Efterlysning!
Lillebror och Goran ska flytta till >K-syad och plugga. De letar efter en trea, gärna centralt och med lagom hyra för två fattiga studenter. Ettor är också av intresse!!

//Karin

2006-07-13 @ 21:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback