Hört kring frukostbordet

Idag åt vi frukost tillsammans hela den hemmavarande familjen. Somvanligt småkivades vi och fadern den evige hackkycklingen fick sig några slängar om sin lite väl tillltagna ölmage. När jag var yngre var det med min far jag lyfte mina första hantlar på gymmet, det var han och jag som tränade hårt inför stranden-97. Jag påtalade hans forna glansdagar och frågade varför han ej längre tränade på gym, han som var så duktig. Till sitt försvar sade han att han var "sympatitjock", om han vore vältränad skulle det kännas så kymigt för mamman. "Sympatitjock" är alltså det nya. När vi var yngre samlade jag och systern extrapoäng genom att försäkra fadern att han var klädsamt-knubbig. Men hur förvarar man någon som hävdar sig vara sympatitjock?

Nu ska jag gå och hämta min systers cykel hemma hos henne, motion är guld om man inte vill finna sig vara sympatitjock dvs. Själv föredrar jag vara klädsamt-knubbig, men vi får se hur det ser ut när jag passerat 55.
/Hannah

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hannah!
nu håller jag som bäst på att planera in några dagar i k-stad... v. 30 blir det, hoppas du är lite ledig då i alla fall. Komemr onsdag el. torsdag och stannar över helgen, funkar det för dig?
Kram KK

2006-07-03 @ 19:38:46
Postat av: Hannah

KK:
Självklart funkar det! jag kanske får byta lite men det ordnar nog sig. längtar!

2006-07-07 @ 11:09:36
Postat av: kk

ok, det blir grejer det

2006-07-07 @ 21:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback