Hektiska dagar

Nu är jag tillbaka i stan!!  Min frånvaro  har bestått i att jag först var på kryssning till Tallin och såg på när Metallica spelade för över 70 000 personer, det var helt sjukt mycket folk och spelningen var suverän! Efter konserten skulle alla 70 000 personer in till centrum vilket är en promenad på cirka en halvtimma från konsertplatsen. Alla gick i ett jättebrett och långt lämmeltåg mitt i gatan (en fyrfilig gata) och alla struntade totalt i bilarna som råkade komma just när spelningen var över. Personerna längst bak började även med en "ljudvågen", dvs alla skek och sträckte upp armarna fram och tillbaka i lämmeltåget som håll på hela vägen i till Tallins centrum och väckte alla som inte varit på konserten. Sjuk upplevelse!
Nästa dag skulle vi hem, vi åkte (till min stora skepsis) med Åbergs- bussresor. Alla mina fördomar om bussresor förverkligades, vilken underlig man den där Åberg var skulle ta jättelång tid att skriva! Men kul hade vi!
Väl hemma skulle vi hämta upp 2 golden retrivrar som vi ska passa i 2 veckor. Alla som vet hur min lägenhet ser ut vet oxå att den inte är speciellt stor. Tur då att vi kunde passa på att bo i mammas och pappas hus på Hammarö när dom ändå är i Skottland. Det är inte dubbelt jobb med 2 hundar, det är fyrdubbelt! Och den ena har fått nåt slags eksem som har gjort att hon har ett jättesår på ena höften så vi fick åka till veterinären med den lånade stackars hunden. Så nu har den en tratt på sig för att inte kunna slicka på såret. Så varje morgon har jag vaknat av en tratt i ansiktet runt 5- tiden när vovvarna tycker att det är dags att vakna. Inte så skönt! Tur att jag har Hanky, skulle inte ha gått utan honom..

Men nu är det snart midsommar och jag ska ta med mig vovvarna, tratten och Hanky och många av mina vänner och fira en riktig traditionell midsommar långt ute på landet vid en sjö! Ha det så bra allihopa


//Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Hannah

Du som har sådan hand med hundar, jag tror att det går jättebra! hoppas de ar kvar när jag kommer hem också...
/Hannah

2006-06-25 @ 17:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback