Gröna fingrar

Igår åkte det för dagen krympta vännergänget med mig och Marie till Plantagen. Vi skulle inhandla balkongblommor. Jag hade gjort en noggrann research med både mail till min mamma och frågat mina kollegor. Då visade det sig att min chef sommarjobbat som trädgårdsmästare och hade diverse bra tips.

Trippen börjar bra, vi hittar dit utan felkörningar. Sedan försöker vi gå in genom dörren och den öppnas inte!! Vad händer har Plantagen stängt redan? Klockan är ju bara tio i sex! Det står en annan förvirrad kvinna bredvid oss och ville också komma in. Vi vänder oss om och ser att den skylten vi gått efter som det står "ingång" på även har en pil på sig som pekar längre åt vänster... Vi går in och börjar leta efter blommor. Då Plantagen till ca 60% består av blommor så var det inte så svårt men när vi ska börja plocka ihop våra blommor inser vi vårt andra misstag. Vi glömde ta med oss någon form av vagn in i butiken. Det är bara att traska ut igen och hämta. SEN sätter vi igång!! Det blev balokonglådor, jord, supersöta planteringshandskar och naturligvis blommor. I mitt fall blev det blå lobelior och margeuriter. Visste inte innan jag kom dit hur lobelior ser ut men det var ett av tipsen jag fått. Vet inte heller om jag stavat marguerit rätt men ni förstår vad jag menar. Så nu har jag samlat in ytterliagre några vuxenpoäng med min alldeles underbart gulliga balkonglåda. Nu är det bara utemöblerna som saknas! Det kanske inhandlas idag, vem vet?
//Therese

Kommentarer
Postat av: Marie

Ibland är det riktigt roligt att vara vuxen, mina balkonglådor blev urgulliga och det lilla trädet med vita blommor lyser upp fint i hörnet. Är mycket nöjd!

2006-05-11 @ 08:52:23
Postat av: Jess

Jag är sååå stolt över er, mina små trädgårdsmästare! Själv sitter jag hemma och nyser. Hoppas att björken fortfarande sover i Lofsdalen.... Kramar

2006-05-11 @ 09:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback