Inte värst

Har alltid trott att jag är en av de värsta hypokondrikerna jag vet. Men icke!!! Nu har jag faktiskt en åkomma som jag fått medicin mot idag. Ingen vet vad det är för något.. Iaf inte den väldigt snygge unge doktorn iaf. Han tog in sin äldre kvinnliga kollega som inte heller visste vad det var  men som tyckte att min konstiga röda svullnad bakom örat såg ut som en infektion. Sagt och gjort jag fick ett recept på penicillin som jag nu ska äta i 10 dagar.

Nu har jag gjort misstaget att berätta för allas våran vän blogg-Sanna att jag har något bakom örat som doktorn inte kände till. Hon är 10ggr mer hypokondriker än mig!! Hon har nu insisterat på att jag ska kräva en "runken". Om det inte försvinner så måste jag kräva att de tar cellprov på min "cancertumör". Om det inte är något av detta så har hon kommit på att det förmodligen är ett sånt där äckligt djur som krupit in och bosatt sig i mitt huvud och lägger ägg där.

Själv vet jag inte vad det är. Hoppas bara på att medicinen tar bort det. Inte så snyggt med röd svullnad bakom örat när man har hästsvans liksom... Men det känns väldigt bra att ha en sån engagerad blogg-vän som verkligen bryr sig om min hälsa! Tack Sanna för din omtanke!!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Sanna

*Tokskrattar*...förlåt mig. Men jag var tvungen att uppmärksamma!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback