Mitt nya liv version 3 (eller nåt sånt)

Igår sjösattes projekt "mitt nya liv, version 3" eller någon version som ligger i närheten av den siffran. Det innebär egentligen bara att inte äta godis på vardagar utan bara på helgerna. Lagom ambitionsnivå tyckte jag. Sen så ska jag träna lite oftare här nere på gymmet, exempelvis blir det powerstrike idag, step imorgon och på torsdag och lite bodypump på fredag. Känns skönt att få in den rutinen igen. Men nu har jag fått prestationsångest! Det visade sig att en av mina bästa kompisar också sjösatt "ett nytt liv". Fast hon har gått med i en av de där viktklubbarna på internet. Hon kommer ju bli skitsmal!!! Det vet jag för det är ingen som kan ha så bra diciplin som hon! Och jag kommer se ut som en elefant bredvid henne!! Så nu måste jag ju börja köra dubbelpass också!!! Känner nu hur pulsen ökar bara av att tänka på detta. Fast det är ju bra eller hur? För då ökar ju förbränningen eftersom hjärtat slår fortare? 

Eller så kanske jag inte ska stressa upp mig så utan bara hålla mig till min ursprungsplanen, dvs inte äta godis på vardagarna.? Och inte ha dåligt samvete över våfflorna som skall intas på vänner-kvällen idag, eller hoppa över den trevliga idéen med "Baileys på balkongen" på lördag? Mår man egentligen inte bäst då? Det gör jag iaf och jag tror att det gäller för de flesta jag känner!

Så slutsatsen blir väl att man ska hålla sig till sina egna mål och inte jämföra sig med andra hela tiden. Hoppas jag lär mig det någon gång :-) 
//Therese

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller stenhårt på detdär om karra (norrländska för godis) på helgerna. För det mesta funkar det bra. Men satan vad godiset blir godare när man bara får unna sig en gång i veckan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback