Kul att ni kunde komma!

Hej på er!

Passar på att tacka alla goa vänner som kom på mitt lilla kalas i lördags, och tack för presenten! Det blev ju en lyckad fest tycker jag, trots att det var jag som lagade maten. Kanske var nyckeln till framgången Pers hjälpande hand. På tal om hjälpande hand, Jess och Chris gjorde stordåd igår. Min kära syster kom på besök när det vankades kalas. Fest blev det och på söndagen skulle hon, inte alltför  bakis ta sig tillbaka till Stockholm. Men det var länge sedan hon och mamma bokade biljetten, och någonstans har det blivit fel i tidsangivelser. Hon trodde att tåget gick 18.30, när det i självaverket gick 18.13! Så hjälteparet fick rycka ut och hämta en gråtande syster, storasyster satt fast på jobbet. Tur att man har så snälla vänner! vänner som skjudsar till butiken, hjälper till att handla, lånar ut halva bohaget och hela högtalarsystemet, bär kassar, handlar lampor, fixar trixar och bara finns där. Tack till er alla!

Gårdagen blev kaotisk på många vis. Tror att jag drack bort halva min hjärna i lördags. När systern kom och hämtade hem-nyckeln tog jag bara bort jobb-nyckeln från knippan, missade att ta med nyckeln till cykeln. Så det blev taxi hem från jobbet. men det var kanske tur, har dragit på mig en riktig förkylning som pricken över i. Väl hemma skulle jag förboka en taxi till min syster 05.40. Det skulle jag tydligen gjort en vecka i förväg. Alla Karlstads taxibolag var fullbokade från 05.30 till 06.10! Hon fick helt enkelt knata, och med hennes lokalsinne antar jag att hon är i Väse nu...
Nu ska jag försöka starta denna dag, tögt som sirap.
// Hannah

Kommentarer
Postat av: Therese

Det var jätteroligt!!! Har åldern spritt sig upp till naveln nu ungefär eller?
Finns det ost kvar förresten? :-)

Postat av: Hannah

Tessi: Det finns ost kvar, tar med till denna veckas vänner. Jag tror jag blivit yngre nu faktiskt. Ni kanske inte vet det, men jag gick till 25 för att sedan vända...

2006-11-13 @ 11:59:39
Postat av: Marie

Hannah! Tack för senast som man säger på vuxenspråk. Jag tycker festen var jättelyckad och jag hade superkul=)
På onsdagens vänner kanske temat kan vara pizza, vad säger ni?! Om Hannah ändå har ost över så kan ju jag fixa resten. Speciella önskemål?

2006-11-13 @ 15:40:42
Postat av: Therese

Pizza blir perfa!
Lite paprika, champinjoner och oliver kanske?

2006-11-14 @ 14:47:53
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Jess

Jag tar med lite ost, för jag tror att hanna har mögelost....

2006-11-14 @ 18:48:34
Postat av: Hannah

Jag tar med lite möglig ost, den kan också göra sig på pizzan. Blir det bönder o toppis ikväll eller?

2006-11-15 @ 08:20:55
URL: http://www.kdchicks.blogg.se
Postat av: Marie

Tänkte vi kunde baka pizza först och sedan äta den till Bonde eller innan om vi hinner. Jag kan göra degen innan så den är klar! Kl 21 är det toppis!! Har nån oliver hemma?

2006-11-15 @ 09:19:15
Postat av: Hannah

Jag har oliver jag kan ta med, gröna med kärnor. kanske ska vi ses vid sju idag så vi hinner ordna ordentligt? vore super om du gjorde degen, du har fullkrnsvetemjöl i va? och gör nyttig deg och så...

2006-11-15 @ 09:59:41
URL: http://www.kdchicks.blogg.se
Postat av: Gloom

Bara 18% din lilla svärmorsdröm!!! ;)

2006-11-15 @ 10:47:42
Postat av: Therese

vad kan jag säga Gloom, jag är lika bra som jag verkar ;-)

2006-11-15 @ 11:02:58
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Marie

Nån som har nåt enkelt recept på pizzadeg? Jag hade tänkt köpa färdig pizzadeg, har hört att det finns i en fullkornsvariant.

2006-11-15 @ 11:09:49
Postat av: Hannah

Gloom???

2006-11-15 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback