Vinden har vänt!

Jag ska flytta. Ihop med J. Den 1/11. I en nyrenoverad 3:a. Mitt i stan. Den är på 88m2. Jag är glad! Jätteglad!!! Men lite nervös.. Jag ska ju faktiskt bli sambo på riktigt... Men på något sätt så känns det ganska lugnt och helt naturligt att bli sambo med J. Han sitter just nu och ritar upp vår lägenhet i någon 3D-program så vi liksom kan möblera den lite innan. Ibland är det väldigt praktiskt att ha en IT-kille.
Sen vill jag bara passa på att tacka den 95-åriga tanten som flyttat till hemmet och därmed lämnade den här lägenheten. Jag vill också tacka hyresvärden som bestämde sig för att renovera den.
Tack allihopa. Och ni andra får gärna önska mig lycka till i sambolivet. Har ni några tips eller skräckhistorier eller fällor som jag ska undvika så skriv!!!!! Vill ju vara så väl förberedd som möjligt!!!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Gloom

Lycka till med IT-killet... kommer nog gå bra!!!

Måste du verkligen ha en resumé? Kan du inte se en repris istället?

Postat av: KK

Lycka till! En liten varning bara. Ta reda på om J. har känsla för snurrande skinnfåtöljer med tillhörande fotpall innan ni flyttar i hop- det kan bli lite jobbigt och svårsmält om han får för sig att "överaska" dig med en sådan möbel annars, speciellt om det är så att du inte gillar skinn. Kram från "en som vet"

2006-10-10 @ 19:53:11
Postat av: Marie

Denna varning gäller alla! Killar som gillar fontäner med porlande vatten och tillhörande plastblommor i långa girlanger ska man AKTA sig för.. Så det så!

2006-10-10 @ 22:03:31
Postat av: J

Vad är det för fel med plastblommor?
Dom behöver inte vattnas, de dör inte och tappar inte blad på golvet.
De sköter sig själva kan man säga.

2006-10-11 @ 09:38:45
Postat av: Therese

Jag är tacksam för alla tips. Särskilt ditt Karin. Ska göra en noggran koll på lunchen nu.
J: du vet vad vi har sagt om dina plastblommor! Vi diskuterade det igår ju!!!

2006-10-11 @ 11:10:24
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Frallan

Jag vurmar för plastblommor!
Marie: hm...låter som du börjat ragga på Lillhagen...finns sådana män?
Hoppas ni får det bra Tessan....och hoppas du har ost till kexen när vi kommer förbi nästa gång =)

2006-10-11 @ 15:41:45
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Marie

Lovar att dom finns.. och än är dom inte intagna på psyket iaf=)

2006-10-11 @ 16:35:22
Postat av: Evelina

Grattis till lägenheten! Alltid skoj med nya K-stad bloggare *ler* Måste bara få fråga, ligger lägenheten på Norra Strandgatan....isf snodde ni den från mig och min sambo:-)

2006-10-12 @ 15:04:21
Postat av: Therese

Evelina: Ja, det är det! Vad lustigt!! Hur hittade du till den här bloggen?

2006-10-13 @ 10:14:47
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Evelina

Jag vet faktiskt inte! :-) Tror jag sökte på Branzells för att se om dme hade någon hemsida....så hamnade jag här....lustigt!

2006-10-15 @ 22:47:48
URL: http://ewelinas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback