Dramatik så det räcker och blir över!

Igår var dagen V och dagen M. V för val och M för match.
Jag gick naturligtvis och röstade som alla "riktiga" medborgare bör göra. När det var avklarat började jag förebereda mig för "matchen". Fralle och Sandra med sällskap skulle komma upp och se deras älskade Jitex möta Karlstadlaget Qbik. Mycket spännande måste jag säga. Trots att jag gammal fotbollsspelare själv har jag nog aldrig varit på en damallsvensk match. Sandra och Fralle var mycket entusiastiska ska jag säga. Själv försökte jag imponera lite på dem med kommentarer som "de ser ut att ha svårt att hålla ihop lagdelarna" och liknande. Jag tror det gick hem. Det var en mycket spännande match. Qbik tog ledningen i början av andra men Jitex lyckades kvittera i slutminuterna. Oj vad glada vi blev då! sandra hade rivit sönder sitt flygblad "rött kort till rasismen" och gjort konfetti av det. En himla tur att Jitex nätade så hon fick kasta det för hon började se lite modstulen ut...

Sen traskade jag hem och satte mig framfrö valvakan. Gud va spännande det var! Ett tag stod det 173-176 mellan rött och blått! Sen så gick det som det gick. Men utan att säga vad jag röstade på rakt ut så vill jag bara att alla ska veta att om det går åt helvete nu de närmaste fyra åren så skyll inte på mig ;-)

Nu ska jag börja ladda upp inför min lunch- SUSHI!!!!! Hjälp va gott det är!! tror jag slå till på en mellansushi med 11 bitar!!! Mmmmm....
Hörs!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Frallan

Ja, nu blir det ett grått Sverige.
Synd att vi inte hittade någon "Hese Fredrik", vi måste låtit mer än alla de andra 500 karlstadsborna tillsammans.
Gott kaffe du hade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback