Utvärdering-dejten

Då var det dags för utvärderingen av fredagens dejt.
Det hela började med att jag lite försenade mötte upp min darling J vid vårt vanliga hörn och sen gick vi med bestämda steg till Via Appia som restaurangen heter.

Väl där började vi med ett glas bubbel samtidigt som vi lusläste menyn. Det blev både förrätt och huvudrätt. Förrätten blev en tallrik med typ alla godsaker de hade. Efter den kände vi båda två att det hade nästan räckt med bara förrätten för så mätta blev vi. Alltså började en viss oro för att orka huvudrätten sprida sig i kroppen. Huvudrätterna (jätteräkor och saltimbocca) var också bra men saltimboccan var strået vassare än räkorna. Den oro vi känt för att inte orka hela huvudrätten visade sig vara befogad. Det var med nöd och näppe vi lyckades klämma i oss ca 70% av maten.

Dejten skulle ju även innehålla ett biobesök men någonstans mellan tuggorna kom vi fram till att vi orkade nog inte det. Så vi gick en sväng på "Kulturnatten" och sen raka vägen hem. 22.15 var lampan släckt och vi sov som två stockar.

Trots att bion uteblev så räknas dejten som en av de mest lyckade i min historia. Jag tror vi kommer träffas igen ;-) Kanske är bra eftersom vi planerar att flytta ihop men man vet ju aldrig :-)

Tjipp och hej!
//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback