En hel vecka redan?

Såg att det gått en hel vecka sen sidan uppdaterades, av mig.. Skärpning retsen av er kdchicks! Jag gör första dagen på kontoret den här veckan. Har varit i Skövde på avdelningsdagar måndag tisdag. I måndags gjorde vi en massa roliga saker utomhus. Släckte eld med handbrandsläckare och brand i kläder och fick reppellera ner för en husvägg. Jag lyckades få till så jag fick göra det 2 gånger. älskar verkligen att reppellera. Skitkul! Men det var inte så högt nu kanske bara en 8 meter och det går skitfort när man fått in tekniken. För er som inte vet vad reppellering är så är det omvänd klättring kan man säga. man ska liksom hissa sig ner längs en vägg. Man sköter hastigheten själv genom att släppa efter mer eller mindre på linan. Jag älskar det!

Så nu sitter jag på jobbet igen. Ska skicka in lite förslag på insatspersonal och hantera en skadeanmälan. Mycket att göra helt enkelt.

Är det vänner ikväll? Hos Marie? Tid? Vad för ätbart? åste veta om jag ska trycka i mig middag innan eller inte :-)

Nu ska jag skicka ett mail till min starkt försummade vän Josse i Norge. Står också på att-göra-listan för dagen.
Bye bye!
Therese

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hade ni brandövning? Vi var iväg på det via jobbet en gång, man skulle släcka en gubbe ( ej levande ) som brann, genom att slänga ned gubben i fråga på marken och kasta en filt över honom. Jag sparkade min docka med värsta karatesparken, blev så stressad. Han trillade omkull iallafall, men brandmannen som undervisade oss sade att det nog fanns bättre sätt att få ned en människa på marken.

( ville bara att du skulle veta det.. ) :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback