Ny vecka och idag kalas

Då är det ny vecka. känns lite konstigt att det redan är onsdag då kroppen är inställd på tisdag eftersom man var ledig i måndags. Har en hel del att göra på jobbet. Massa kvartalsrapporter över insatser av alla de slag som ska skrivas. Riktigt kul. Bra sätt att komma in i saker och ting.

Idag ska Jessie ha kalas på vännerkvällen! Ska bli kul. Hon fyllde ju år i lördags på självaste påskafton och rapporterna säger att hon fick det hon önskade sig. Det är bra det.

Förresten måste bara fråga er: har ni hört talas om någon som anställts som projektadministratör och som gör uttalandet "jag hoppas inte det blir så mycket administrativt arbete"?

En sak till innan jag slutar; ska vi ta och planera in en ny bloggdrink snart? Jag tror nämligen att jag har sett 
Hanna på stan och åkt förbi Kerstins hus så nu måste jag träffa er för att se om jag har rätt :-)

Ha en bra onsdag alla bloggers!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Wow, har du åkt förbi mitt lilla hus?? Tufft! :-D
Apropå mitt blogginlägg om sjuksköterskorna; hela saken drog igång i förra veckan. tio syrror och undersköterskor blev anmälda pga dataintrång; tyvärr rör det sig i de allra flesta fallen om misstag. Datasystemet som används är ganska nytt, och det är väldigt lätt att av misstag råka logga in på en annan avdelning - det räcker med ETT felklick. Dessutom har inte personalen fått några riktlinjer och regler för vad som gäller, och de rutiner som finns är få.
Lite tråkigt att folk "hängs ut" i pressen innan en ordentlig internutredning har gjorts; visserligen verkar det vara så att när man misstänker att folk snokat i journaler måste en anmälan göras med en gång.
Skall inte babbla om detta, men ville bara ge dig lite info! :-) Blev ju sånt himla rabalder, var rubriker överallt i förra veckan..

Postat av: Hanna

Nämen? Hur såg jag ut? Hade jag Manhattan-väskan var det jag :)

2007-04-18 @ 10:56:00
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback