3:e advent

Idag har jag bara gått lite på stan. Sen körde jag ett Cykel Pulspass på SATS. Tidigt under passet börjar en underlig stank dyka upp då och då.. Först blev jag rädd och trodde det var jag men efter några diskreta sniffningar på mig själv konstaterade jag att det inte var från mig odören kom. Så småningom identifierade jag min cykelgranne. Överviktig man i 35-årsåldern med lite skäggstubb som den som spred doften. Det var inte ens normal svettlukt, det kan man ju ta liksom. Han luktade något surt och fränt. Var tvungen att vrida bort huvudet några gånger faktiskt. Funderar på om det var på grund av lukten som tjejen på hans andra sida bytte cykel...? Nä, nog om fräna lukter. Dags för 3:e adventsversen. Håll tillgodo:
När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och alla bakar kakor
och har ett väldigt styr.

//T

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Uuuuu vad läskigt...sådant där kan verkligen vara skitjobbigt. Minns en gång när jag hamnade brevid en man på bussen som ärligt talat stank. Höll på att kvävas, och kunde liksom inte med att byta plats.

Postat av: Ulle

Ännu en gång en anledning till att inte träna i grupp eller att inte träna alls, som i mitt fall. Tack

2007-12-17 @ 12:24:53
Postat av: Therese

Kerstin: Den svenska artigheten är ibland en förbannelse :-)
Ulle: kan hålla med men nu vet jag ur just han ser ut. Generellt sett är det alltid lite varning för att ta en plats bredvid en kille. De luktar oftast mer.

2007-12-17 @ 12:26:36
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback