Bilder ifall ni vill se

Då har jag äntligen fört över mina Afrikabilder till datorn. SIsta sprken i baken var att kameran ska lämnas tillbaka imorgon. Så här är några bilder ifall ni vill se:
  När vi kom till första hotellet i Lubumbashi (Kongo) så hade de precis genomfört en kryputrotning. Alltså sprejat någon form av extremt illaluktande gas i alla rum. Men den härrackarn och några till lyckades fly!

 Tro det eller ej men det där lilla båset är ett växlingskontor OCH telefonkiosk!

 En bild av det lokala näringslivet. Vet inte riktigt vad de gjorde med däcken..

 En marknad i slumområdena

 Här växlas det i ovan nämnda växlingskontor!

 Ett av de största lastbilsföretagen heter faktiskt Hakuna Matata! Det är humor!

 Det här är mat som skall ut från WFP:s förråd till behövande. Det var imponerande att se alla säckar och kartonger. Men samtidigt kunde jag inte göra annat än att le och tänka "att de bara orkar" när jag såg detta:

Det var de korten jag tänkte vosa på bloggen. Vill ni se fler får ni väl plinga på och komma in och kolla.
Godnatt!
//T

Kommentarer
Postat av: Kerstin

US Aid...ja, ja. De där amerikamänniskorna, de förnekar sig inte. :-o Fina bilder, roligt att se!! Krypet var läskigast. Hu.

Postat av: Therese

De förnekar sig sannerligen inte...
Om du tyckte kackerlackan var otäck skulle du se de små ödlorna! Blixtsnabba var de!

2007-12-04 @ 13:57:49
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback