Carin 21:30 goes Hällesåker

Var det någon som såg Carin 21:30 igår? Jag hade på det i bakgrunden när jag läste tidning innan jag skulle sova. Döm om min förvåning när hon säger att de har begett sig till den lilla orten Hällesåker för ett repotage! Det är ju stället som är mitt andra "hemma"!

Där har jag bott de senste 20 åren, gått i skolan och spelat fotboll. Jag kände igen varenda bild om de filmade, två av mina gamla fotbollstränare fick prata och "Tappen" fick vara med i TV. Detta är stort ska ni veta. Jag menar, nu har ju ortsnamnet "Hällesåker" blivit nämnt i riks-tv!

När någon frågar vart jag kommer ifrån så brukar jag alltid börja med att säga Göteborg. Om de vet vart det ligger (vilket vissa inte har vetat!!) så säger jag "2 mil söder om Göteborg, mellan Kungsbacka och Göteborg. En ort som heter Lindome". Om de fortfarande har kvar intresset så säger jag också att utanför Lindome finns en ännu mindre ort som heter Hällesåker.. Nu ska jag bara säga "Jag kommer från Hällesåker, as seen on TV".

//Therese


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag känner minsann till Hällesåker...mycket väl. :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback