Inomlands igen

Då var jag hemma efter den korta utlandsresan. Det var en väldigt trevlig tripp må jag säga! Hotellet var jättefint och bra frukost och igår fick man väldigt gott bubbel hos Josse samt en massa skratt. Även lite upprördhet från min sida igår natt då jag och J skulle gå tillbaka till hotellet. Jag ondgjorde mig över kapitalismen och allt ont som pengar för med sig..

Idag var bussresa hem och naturligtvis var det "alla på en gång" när bussen äntligen kom in. Värst var (som vanligt?) pensionärerna. Jag vet att jag är jätteelak nu men då man står där i kön så är det dagens sanning!

Nu ska jag snart tända första ljuset i adventsljusstaken. Jag brukar alltid läsa det lilla jag kommer ihåg av versrena man kan läsa vid varje ljus. I år kommer jag dock att läsa rätt för jag har fått en snilleblixt. Det finns något som heter Google tydligen och där hittade jag alla verserna. Så här kommer den första:

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent

Nu är det dags att ladda upp med chokladkalendern och min söta vykortskalender (får en på posten från mamma) innnan julkalendern börjar. Mitt betyg efter första avsnittet (jodå hotellet hade SVT1) är en klar 5 = utmärkt! Längtar efter att se Elfrid fixa julen.
Ha en bra kväll!
//T

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ha!! Det är det jag säger, pensionärer kan vara såååå evil ibland. När jag o brorsan stod i kö till Ullared (Gekås menar jag.. ) en gång var det säkert tio tanter som helt ogenerat trängde sig före. Planerar att bli sådan jag med - vill du hänga på?? Lilafärgat hår, quiltad täckjacka, rollatorn i högsta hugg. Wroooom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback