Nu är det ju här i vårt hus

Eller snart iaf. Idag ska tyligen granen in också. Det är den fd granhataren J som tjatat sig till att granen ska in i lägenheten innan glöggpartyt till helgen. Nåväl, jag klagar inte. Hoppas vi hittar en fin en på torget idag efter jobbet.
Igår kom hyacinterna på plats i sina fina vaser, det är nästan så jag vill ta ett kort på vardagsrumsfönstret för att visa hur fint det blev. Men det är så skrytigt så jag låter nog bli. Eftersom det var 5 hyacinter för 50 kr på Plantagen igår så köpte jag naturligtvis det och gissa vad? Jag lyckades komponera en julgrupp som tom blev fin! Jag vet, jag är alldeles förvånad själv!! Det måste vara Skogsfrun (som tyvärr slutat blogga) som överfört lite av sina magiska gröna fingrar på mig eller något. Nu hoppas vi bara att det börjar blomma och lukta gott tills på lördag. Någon som har ett bra färdigt recept på ädeloströra som man kan ha på pepparkakor? Kan ni inte skriva in det i kommentarsfältet då? Annars så får jag hitta på ett eget och det kan bli mer eller mindre bra.

Idag är det inte så mycket kvar på att-göra listan. Ska stryka julgardiner, klä en gran och hinna spinna också. WIsh me luck!
//T


Kommentarer
Postat av: Josse

Luck!

Du vet väl att man inte kan ta in granen förrän dagen innan julafton!?!?!

Postat av: Therese

Och var befinner jag mig dagen innan julafton Josse!? Inte i Karlstad, that´s for sure! Eftersom jag är i exil så får jag rucka lite på alla julregler. Så det så :-)

2007-12-06 @ 11:15:37
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh vad fint och mysigt, själv är jag allergisk mot hyacinter tråkigt nog.

2007-12-06 @ 11:16:57
URL: http://hannabyheart.blogg.se
Postat av: Ulle

Ädelost röra? Hmmm jag brukar bara köpa lite olika ostar som man kan "smöra på" gorgonzola är en favorit. Lycka till! kram!

2007-12-06 @ 12:43:31
Postat av: Therese

Ulle: Tack! Jag brukar mixa någon mögelost med lite philadelphia och kanske lite Kesella för den rätta konsistensen.

2007-12-06 @ 14:34:53
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Therese

Hanna: vad tråkigt! Jag älskar hyacintlukten! Men det finns flera andra julblommor också iofs som du kanske kan ha.

2007-12-06 @ 14:46:09
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: pernilla alias skogsfrun

hehe... klart du skulle ta ett kort! alldagligt skryta får man... det är bara nyttigt med lite bekkräftelse såhär i vintermörkret:) jag vill se iaf:D

har börjat jobba på en blombutik extra nu... ute på bergvik:) görkul! gissa om jag grejar med blommorna:D hehe...

tips på ädelost: duetto - ett paket med både mascarpone (?) och gorgonzola, finns på typ wallinders... svingött på pepparkaka... och egengjord fikonchutney. mumma! hoppas glöggpartyt och granen blir fin!

Ha det gött!
:D

2007-12-06 @ 21:02:46
Postat av: Therese

Pernilla: Så du läser fortfarande här? Vad roligt! Bra tips om ostar också. En blomsteraffär på Bergvik? Har inte varit där på jättelänge så jag visste inte ens att det fanns en! Ska titta in någon dag :-)

2007-12-06 @ 22:58:43
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Kerstin

Åååh, hoppas ni hade det roligt på glöggpartyt. Hade jag inte varit i ett Heligt Tillstånd (?) hade jag nog våldgästat er - me like glögg! Anar dock att ingen vill ha en småtjock, lätt aggressiv gravid kvinna på ett party. Passar liksom inte in. Kanske nästa år...?? :-D

2007-12-10 @ 18:42:59
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback