Framtida sportblogg?

Under det närmsta året så aknske det kommer bli lite fler sportinlägg på den här bloggen.. Iaf om m,an ska gå efter resulatet av den senaste vänner-kvällen och Hannahs mammas förtjusning. Vi bestämde nämligen att vi ska se på nästa års skidskytte-VM i Östersund där Hannahs föräldrar lämpligtvis bor. Pratade med Hannah och hennes mamma tyckte det var en underbar idé då de bodde på "skjutavstånd". Så tre av oss vänner kommer att sitta med Hannahs mamma och dricka vin. Den fjärde, i detta fall Marie, får inte intaga alkohol då det kan försämra hennes prestation. Hon har nämligen planer att ställa upp som skidskytt! Vi är mäkta imponerade. Och, det saknas ju faktiskt en fjärde medlem i damstaffetten!

Så vi får snart börja lägga upp barmarksträningen för Marie och till hösten drar vi igång själv skidåkningen och skyttet. Jag tror jag ska vara mental coach... Marie lyssnar väldigt bra på mig. Iaf de gånger som jag har varit hennes "drinking-coach". Hon kan nämligen "glömma bort" att dricka på fester så om jag är där och påminner henne om att ta en slurk så brukar hon få jättekul.

Jessie får vara hennes matrådgivare och kock. Hannah får vara materialare för hon har ju faktiskt viss erfarenhet av skidåkning, bra merit. Om det är någon där ute som känner att ni kan bidra med någon särskild kompetens (eller pengar!!!) till vår skidskyttesatsning så hör av er.
Nu ska ringa Wolfgang och få lite tips!
Tjipp
//Therese

Kommentarer
Postat av: Marie

Jepp, nu jäklar!
Idag ska jag faktiskt börja min träning. jag ska träna ki- box på friskis. Det tror jag kan vara en bra start. Jag tränar då många viktiga saker som kan vara bra. Styrka, precision, kondtion och konsten att träffa rätt (vill ju inte boxa stackars Mia i fejjan!) Jag kan helt klart se likheter mellan ki-box och skidskytte. Kan ni?! Hmm... måste fundera över morgondagens träning..Känner jag nån som äger ett par skidor tro?...

Postat av: Therese

Det är därför jag utsett Hannah till materialare. Jag tror nämligen hon har ett par!!!

2007-02-15 @ 14:31:28
Postat av: Jonas

Får min blogg vara officiell KD-VM-Blogg???
med intervjuer, sex & skavllerspalter!

2007-02-15 @ 15:17:25
Postat av: Anonym

Vi ska se om vi kan förhandla fram ett avtal om det. Vi återkommer.
PS till alla i laget, får jag vara lite manager också? DS

2007-02-15 @ 17:33:03
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Marie

Therese: du är härmed utsedd till officiell manager.Du kan börja med att boka in alla som är intresserade av att intervjua oss i kd-teamet..Det är tydligen många kvällstidningar som har hört av sig, eller hur var det?

2007-02-15 @ 22:47:48
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Therese

Än så länge har jag bara blivit kontaktad av Fralle-posten men jag ligger på de andra stora tidningarna också.

2007-02-16 @ 08:21:42
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback