Lägenhet sökes!

Hallå där alla blogglovers!

Det var ett tag sedan nu, men det har liksom kommit lite saker före. Nu tar jag mig tid att skriva en rad (har tenta på fredag, så självfallet har jag all tid i världen), Tessi har uttryckt att hon tycker att vi andra bloggar lite snålt. Jag undrar om det är någon som har en lägenhet över? typ en etta för under 3500kr? gärna i Sommarro, Kvarnberget, Viken eller så. En kär vän till oss behöver flytta, ibland tar det slut och då vill man inte bo ihop längre...

Sen undrar jag, sola eller inte sola? Jag är just nu genomskinlig! I spegeln stirrar ett lik tillbaka, läskigt!Ska man ta lite bus (brun utan sol) kanske? jag vill ju inte bli en skinnsoffa i förtid...

Sen en rolig sak! Min handledare på c-uppsatsen tycker att min uppsats är bra! gick dit i måndags med tunga steg, flög därifrån. Nu ska jag bara klara av tentan, skriva hemtentan till nästa kurs och göra färdigt b-uppsatsen... samtidigt (varför läser jag dubbelt igen, trots att jag svor på att aldrig göra det igen?). Allt ordnar sig, förhoppningsvis. På fredag ska vi vila oss i form på Munken, vi vet att det har fungerat förut visst?

Nu ska jag packa ihop mina böcker och traska hem snart. Ikväll blir det spinning, ensam tyvärr. Sandra orkade inte, för lite sömn inatt tydligen. Sen ska vi till Marie och äta plättar, jag längtar!

Trots att jag har bra vänner söker jag en ny kompis, någon som är bra på datorer. Igår var Marie och jag på databutiken, inte kul, det blev dyrt. Tur är att jag får byta dator med mamma och pappa på påsk. Pappa vill ha en med mera ram-minne (heter det så?). Vilket gör att det  ser ut som om jag gör dem en tjänst, inte tvärt om. Jag som var färdig att slänga ut min dator genom fönstret...

Sådär, då har jag bloggat lite. Ser du det nu Tessi? Ses ikväll mina vänner.
//Hannah

Kommentarer
Postat av: Therese

Bra bloggat Hannah! Jag är stolt över dig. Jag skulle ha spinnat med dig idag om jag inte haft min förkylning i knäet. Smörjer med muskelsalva och hoppas att det blir bättre. Ses ikväll!!
PS J är bra på datorer... DS

Postat av: Hannah

Förkylning i knät är ju inget att leka med! Men ikväll ses vi iaf. Jag vet att J är bra på datorer, men tror inte att han vill ha delad vårdnad på min dator. Måste hitta någon som har lite mindre andra datorer att ta hand om. Han kanske kan rycka in om det är kris...

2007-02-21 @ 15:28:57
URL: http://www.kdchicks.blogg.se
Postat av: Sofia

Solsprayning! Jag säger bara solsprayning.. =)

Har iof bara gjort det ett par gånger förra året, men det va hur bra som helst! Ingen hudcancer.. inga brända kroppsdelar.

Det finns en liten frissa alldeles vid badhuset. De är dessutom (eller var) billigast i stan.

2007-02-22 @ 07:42:03
URL: http://solmaja.blogg.se
Postat av: Linda Wigstrand

Hallå stumpan! Jag har för mig att du, efter att ha varit på Irland, uttryckte en vis sarkasm mot flickor som använde brun-utan-sol, få se vad va det du sa. Javisst ja - Ompalumpier. Men det kanske var när det går över styr, när de ser ut att ha badat runt i chokladfloden med den där tjocka killen i filmen. Men se upp, gränsen är hårfin mellan "nyss-ha-varit-utomlands-fräsch" och ompalumpierna.
Men jag förstår din förtvivlan, hade jag själv inte varit utomlands i två veckor och inte gjort annat än att solat hade jag nog själv gått med samma funderingar. Ta hand om dig och simma lugnt

2007-02-22 @ 09:02:37
Postat av: Sofia

Ompalompier färgen kanske man kan undvika :P

2007-02-23 @ 14:59:53
URL: http://solmaja.blogg.se
Postat av: Hannah

Linda: Du har rätt... men jag är desperat! Sofia kanske har rätt, man kan undvika att se ut som en Ompalumpier. Jag vet iaf att jag inte skall ta hjälp av Tessi när det kommer till tekniker att applicera bus. Garvar fortfarande vid minnet av tentapuggdagen på hon "visade färg".

2007-02-26 @ 08:25:04
URL: http://www.kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback