Jag är ledsen alla miljörättkämpar...

... men det skulle aldrig falla mig in att köpa bananer för 25kr/kg... Så Hannah (och Lisa) om ni jobbar på med det så kan ta tag i något anat problem med världen. Jag funderar på Palestinakonflikten faktiskt... Eller kanske Darfur.. Jag tror mig nämligen numer vara en utmärkt förhandlare. Detta är en av plussidorna med samboskap mellan två storasyskon. Vi måste helt enkelt kompromissa för att komma någonstans! Och min kompromissförmåga har utvecklats något enormt! Fast ofta får jag som jag vill ändå för jag låter J tro att han fått en bra deal när jag egentligen vinner!!! moaha ha ha!!!

För övrigt så är det en hyfsat busy måndag idag. Tar mig ändå tid att skriva här då jag inte gjort det på länge... Dagen asvlutas med ett pumppass och sedan hem till ett väntande bad (en deal som jag fick till genom att låta J ta min cykel hem från jobbet. Själv kan jag ju springa hem i träningskläderna. vad var det jag sa om vem som har det bäst?)

Annars ska jag börja ladda inför min stundande Oslo-resa som går av stapeln mellan fre-sön. Frågor att lösa är tex om hur man packar så mycket alkohol som möjligt utan att en eventuell tulltjänsteman upptäcker det? Finns det en gräns på hur stor smågodispåse man får föra med sig in i, det på smågodis, fattigaste nordiska landet? Ni ser, en del att jobba på.... Dags att sätta igång tror jag!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Marie

Bra knep att låtsas gå med på något när man egentligen vill samma sak. Då samlar man ju pluspoäng som man kan ha nytta av senare! Vänner på onsdag hos mig! Är inte hemma förrän vid 19 tiden så 19.30, passar det måntro?

Postat av: Therese

Jag kommer!

2007-01-15 @ 15:37:20
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag kommer också! Tessi: Till den dag du är förhandlare för situationen i Darfur vidhåller jag att du borde vara mera solidarisk i din konsumtion. 25 kr/kg är vad det kostar att producera bananerna, eftersom man inte gör det med hjälp av små barn! Trots att du inte vill lätta på plonkan för bananer, kan du kanske köpa kaffe som är Rättvisemärkt? eller i alla fall äpplen från kivik, Svenska produkter är ju också rättvisa.

2007-01-17 @ 09:09:31
URL: http://www.kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback