Jag gjorde det, nästan...

45220-32Jag måste bekänna. Igår var jag på butiken, Hemköp för att vara exakt. Har pga pågående uppsatsarbete inta handlat på riktigt sedan innan jul. Nu var jag ute efter mjölk och bananer. När jag inte såg några Rättvisemärkta,tog djävulen tag i mig. Jag ville ju så gärna ha bananer, varför fanns det inte rätt sort! De som fanns kostade bara 10kr/kg! Om man liksom inte har något anant val, kan man inte få då? Men efter ytterligare kringvimsande i fruktdisken fann jag mina Rättvisemärkta fint packeterade för 24,50/kg. Tänk så nära jag var livsbana-B! Det är aldrig för sent att halka menar jag.

Sen har jag lagt in denna fina bilden på ett duschdraperi, mitt nya är nämligen roten till ett bättre morgonhumör och ett gladare badrum. Hur jag kunnat leva utan så länge, är för mig en gåta. Tack vännerna, jag har fått det av er.

Nu ska jag skriva vidare på min underbara uppsats.
//Hannah

Kommentarer
Postat av: Therese

Själv var jag härom dagen inne på Hemköp enkom för de billiga bananerna och de andra roliga frukterna. Men tji fick jag. Lastbilen hade fastnat i Stockholm. Jag är inte lika renhjärtad som er andra rättvisefanatiker :-)

Postat av: Hannah

Tessi! du som är en hårt arbetande kvinna, med en bra lön. du om någon borde bra ditt strå till stacken! om du inte passar dig kommer Lisa starta en stödgrupp för din förtappade själ...

2007-01-12 @ 10:53:34
Postat av: Anonym

Hannah: Jag passar mycket bättre som struts dvs stoppar huvudet i sanden, än som en rättviseförkämpe....

Därmed inte sagt att jag brinner för andra fårgor. Jag orkar bara inte göra ALLT!

2007-01-12 @ 12:55:33
Postat av: Sanna

Herrejävlar i gatan. DÖDA mig inte.
Jag köper helt ärligt de bananer som ser finast och godast ut.
Jag är en hemsk och vidrig människa. Måtte djävulen slicka mina tår.

2007-01-13 @ 16:00:45
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Hannah

Sanna: köper du Rättvisemärkta så slipper du tänka på att arbetare får cancer och tumörer och annat festligt av bekämpningsmedlen man bahandlar bananerna med. samt att det faktiskt smakar bättre. och det är mycket coolt att vara medveten!

2007-01-13 @ 19:49:17
URL: http://www.kdchicks.blogg.se
Postat av: Sanna

Hannah: Jag tycker också att det är coolt att vara medveten och ha kännedom om rättvisemärkta varor, handla därefter och leva därefter.
Tyvärr kan jag inte stoltsera med att vara en medmänniska som lever som jag lär i alla lägen. TYVÄRR, jag försöker.

2007-01-14 @ 14:36:29
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Hannah

Sanna: Hang i there, you can do it! Det viktiga är att vara medveten och försöka. Samt terra andra så att de lever som du lär...

2007-01-17 @ 09:31:30
URL: http://www.kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback