Bryssel ToR

Jepp nu är jag hemma igen.. Det som skulle bli en övernattning i Bryssel och sedan hem via sista flyget från Köpenhamn blev ett bagage- och folkkaos. Planet från Bryssel till Köpenhamn blev ca 4 timmar försenat. Som tur var åkte jag med min chef som varit med om sånt här förr (snart 3 års jobbresande och jag har aldrig drabbats av borttappat bagage eller allvarlig försening!!) så han visste vart vi skulle gå för att få den servicen vi skulle få först innan alla andra också sprang dit. Så halv ett inatt lade jag huvudet på kudden på ett hotell i Köpenhamn. 10:30 skulle planet mot Karlstad lyfta och när jag äntligen kom hem vid lunch kändes det som om man varit igång hela dagen fast det bara var några timmar. Min stackars chef fick sitt bagage borttappat på vägen ner till Bryssel så han var nog extra glad att få komma hem och kunna byta kläder :-)

Min väska å andra sidan var ju naturligtvis inte med på planet när vi landade. Anmälde det och det skulle "nog" komma med planet från Stockholm (! jag flög Ksd-Kph-Bryssel!) 18:10. 18:30 ringer en trevlig man från flygplatsen och frågar om jag fått mitt bagage. Nej svarar jag ytterst sanningsenligt. Nähä säger han "jag kollar bara lite. Det ser ut som om nästa chans för dig att få det är med 20:50-planet. "Så nu håller vi alla tummar som går för att min stackars förvirrade väska lyckats ta sig från Köpenhamn tillbaka till Karlstad på ett eller annat sätt. Så ett litet varningens finger ifall ni flyger över Köpenhamn det närmaste: ta bara med handbagage! Nä, skämt åsido, det funkade jättebra, man kan ju liksom inte göra något åt att planet är sent så det är lika bra att göra det bästa av situationen. Men som sagt, jag är ganska trött och mör nu :-)

Snart dags för "Elake kocken" och därefter somrarnas absoluta TV-höjdpunkt "Morden i Midsumer"
Ha en bra kväll!
//Therese

Kommentarer
Postat av: Josse

Välkommen hem!! Hur gick det med bagaget? Dök det upp till slut!

Postat av: Therese

Noop! Inget bagage än... Kanske ikväll

2007-07-04 @ 11:29:34
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback