Konstig knapp?!

Nu under lunchen diskuterades en särskild tangent på tangentbordet. Nämligen den som heter "Insert". Det är den som sitter närmast till höger om backspace-kanppen (också känd som sudda-ut-knappen). Ingen vet riktigt vad den här Insert-knappen ska användas till. I ett program som bara vi på jobbet har används den tydligen för att byta rad. Mest känd är den här knappen för att "äta upp" bokstäver. Tex så skriver man i en text och när man senast suddade lite kom man åt den där Insert. Man upptäcker ett litet fel inne i ett stycke. man flyttar markören och börjar skriva rätt. Bara för att Insert är intryckt så flyttas inte hela texten framåt i den takt man skriver utan texten som är efter det mans kriver nytt äts upp!!! Oerhört frustrerande.

Iaf nu vill vi iaf veta ifall någon har en bra förklaring till vad Insert används till. Vi är mycket tacksamma för snabba svar.

Andra kommandon vi tycker om:
ctrl + z =ångra
ctrl + x = klipp ut
windowsknappen + d = lägga nmer fönstren så man ser skirvbordet
alt + tab = växla mellan fönster

Nu ska jag testa dessa kommandon!
Bye bye
//Therese

Kommentarer
Postat av: Heléne

men jag gillar insertknappen jag.. nu.. jag har lärt mig uppskatta det goda att den äter upp bokstäverna när ord skall bytas ut meningar förändras..
alt+ tab..
TACK! ;-) hittade ett kommande som blir en ny favorit! den använder jag freniskt nu..

Postat av: Therese

Man ska aldrig underskatta fikarumssnacket :-)

2007-06-28 @ 22:25:09
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Kerstin

Wow, där lärde jag mig massor...det är alltså Insertknappen jag råkat komma åt när texten äts upp. HATAR det. Nu vet jag vad som varit fel. :-D

2007-06-29 @ 08:16:05
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback