Festen!

Passar på att blogga lite om festen i lördags då jag ändå är förvisad till köket där jag har min dator. Nej, jag måste ju inte vara här men Hanky och G sitter och tittar på en fotbollsmatch så...ja ni vet...Lördagen var intensiv, det började med att Hanky och jag vaknade upp till en mycket ostädad lägenhet och eftersom vi skulle ha fest på kvällen var det bara att ta fram moppen och andra städdon och sätta igång. Klockan 12 var det dags för min examenshögtid (har nu min magisterexamen, jippie!!) och sedan middag med familjen på Hammarö. Eftersom päronen bestämt sig för att påsken måste firas även om de reser utomlands på självaste påskhögtiden så serverades en gigantisk påskmåltid och tillhörande påskpynt stod på bordet. Med magen full av ägg och annat "påsikigt" var det hög tid att åka hem för att ta emot den första gästen (Ida med sin ständiga följeslagare NAKENHUNDEN)
Festen var jätterolig, jag tror allla hade skoj, inte minst eftersom Hanky såg till att alla gäster blev förfriskade med Tequila typ HELA tiden!

Min käre svåger M som också var på festen såg till att vi hade underhållning kvällen lång i form av guitar-heroes (hette det så?) och alla spelade och var glada. Jag minns festen som bara en kort stund när den i själva verket håll på mellan 19- 02.30 typ. Men jag har i efterhand konstruerat några hållpunkter som jag hakar upp minnet på:

1. När Ida och M brottas på golvet och M ska lyfta upp Ida men tappar taget så Ida åker med huvudet före rakt ner i golvet rakt ner i en plastmugg och får högtalaren över sig
2. När 4 nya gäster anländer varav en en riktig IDIOT!
3. När grannarna ringer på och klagar på att vi är högljudda
4. När min syrra frågar en av de stackars nyanlända gästerna hur "det egentligen står till med de ekologiska äggen" på ett ganska aggresivt vis. Bakgrundshistorien till det är att jag tidigare under dagen berättat för henne hur en affär i trakten inte har ekologiska ägg och han jobbade visst där...

Kul var det i alla fall!
Jess, hörde en fågel som viskade i mitt öra att det är grillning på gång sista helgen i april...
//Marie


Kommentarer
Postat av: Hannah

Japp riktigt kul hade vi! trots att jag är urusel på gitarr... Grillning är inbokad, Jess har det uppskrivet i kalendern. Glöm inte att vi ska baka mintkyssar i december, att planera minskar ångest. Sådeså!

2007-03-29 @ 08:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback