Lördagens spektakel!

I lördags var det alltså dags för dagen M, som i melodifestival. Jag satte mig på tåget, plcokade upp kusinen i Kristinehamn och sedan fortsatte resan mot Ljusstaden. Dagen spenderades med shopping. På kvällen var det då dags! Likt två Astrid Lindgren-figurer gjorde vi (en 24-åring och en 12-åring!!) hoppsasteg arm i arm när vi såg Globen. Vi kom dit vid 19-tiden och tvingades ut vid 22.45. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att det var en av de bästa kvällarna i våra liv! En sån underbar stämning i Globen. På TV lyckas de filtrera bort publikvrålen ganska effektivt men ljudnivån var faktiskt nästan så hög att man inte hörde Luuk ibland! För att ni ska få en liten hint om i vilken stämning man hamnar i så trodde J att jag var full när jag ringde efteråt. Han sa väldigt många gånger att "du måste ha druckit!". Han gav sig då tom kusinen förnekade det åt mig.

Jag kan säga att vi sov gott när vi kom tillbaka till rummet... Jag avslutar inlägget med en topp tre lista på gratisgrejer som vi fick under dagen:

1. Melodifestivalmössa- varsin vann vi i Nyköpings monter i Globen
2. Sminkning på Make Up Store- Make Up Store på Åhléns hade en specialgrej och sminkade folk som skulle till Melo. Vi blev rktigt fina :-)
3. Extra- var där och delade ut sin nya tuggummismak. Pernilla (kusinen) gick förbi 3 gånger så sammanlagt hade vi 6 paket..

Precis utanför listan
Knorr Vie- de var inte så goda som de såg ut. Lyd mitt råd och ät en riktig frukt :-)

//Therese


Kommentarer
Postat av: Gloom

Kan hända att hon var vacker... men det måste bara ha varit tröströster hon fick av tittarna!!!

Kul för er att det var kul!!!

Postat av: Fralle

Det blev en fet bojkott av festivaleländet nu när svenska folket röstade bort Uggla ( trots det faktum att han hade flest röster totalt i andra chansen) Vilken miss, hur bra var Sonja egentligen då?

2007-03-13 @ 14:07:59
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sofia

Synd att Knorr inte va god... har stått och sneglat på dem på Konsum några gånger nu...

2007-03-14 @ 08:29:13
URL: http://solmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback