Nya jobbet

Då har jag snart klarat av dag 3 på nya jobbet. Är riktigt trött i skallen. Så mycket nytt att få in. Som tur är så är jag ju internt rekryterad så jag har ju viss bakgrundskunskap med mig. Men det är roligt!!! Igår fick jag en första uppgift att börja med och den var rolig och jag fick en bra bild av hur ärendet går och praktisk övning! Idag akstades jag in med "skarpa grejer"! Fast jag får ju inte göra något stort liksom utan mest starta ärendet och se till att rekryterarna är på g etc. Också ett bra sätt att komma in i det.

Har gjort en lista över grejer som är annorlunda med nya jobbet jämfört med det gamla: 

  • Numera pendlar jag. Fast det gör mig absolut ingenting.
  • Här finns en kaffemaskin som man kan få tex choklad, cappucino och en latte ur.
  • Jag behöver tända lampan på lampknappen när jag ska på toa. På gamla jobbet så tändes det automatiskt när man gick in. Har fått öppna dörren för att få in ljus för att se vart knappen är flera gånger här!!
  • Bättre betalt...
  • Delar rum. Också helt ok.
  • Mer spännande arbetsuppgifter. Jag kommer ju förmodligen att hamna i hetluften på något sätt när det händer något i världen.

Tråkigt att vänner blev inställt ikväll. Men vi tar det nästa vecka. Krya på dig Hannah!!

//Therese


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Nice med kaffemaskin...älskar sådana. Hade velat ha en hemma och kunne få gott kaffe och varm choklad all day long. :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback