Experthjälp efterlyses

Jag har fått ett sånt där gammalt fint skrivbord. Ni vet med några små lådor under bordskivan och ben som viker lite lite utåt innan fötterna. Saken är den att det är "naturfärgat" nu och har lite fläckar i träet (fukt eller så tror jag) på skivan. Jag vill därför måla om det lite. Hade tänkt mig vitt. Men jag vill inte ha det heltäckande vitt utan lite sådär genomskinligt.. Vad heter det att jag gör med bordet då? Heter det att jag laserar? Vad ska jag fråga efter för färg/lasyr/klet när jag går in i målaraffären? HJÄLP MIG!!! Det kommer nämligen bli jättefint om jag får göra detill den bilden jag har i huvudet....
//Therese

Kommentarer
Postat av: Marie

Köp vit lasyrfärg och stryk på. Blir säkert super. Om du får problem så vet du väl att jag sommarjobbat som målare=)

2007-05-17 @ 18:26:30
Postat av: Hanna

Du kan säkert förklara likadant för de i butiken. Det låter jättefint!!!

Postat av: Charlies mam

Jepp lasyr.

2007-05-25 @ 09:14:18
URL: http://mig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback