Nyfikenhet eller kommande 25-årskris?

Så många andra bloggar jag läser skriver om smink och sånt så jag vill inte vara sämre. Begav mig i förrgår till Kicks för att köpa ny mascara och puder. Satsade på samma märke som min foundation, dvs Clinique. Måste säga att jag är supeernöjd! Mascaran är jättebra. Ger massa volym och det bästa är att den går bort med bara lite vatten!! Pudret känns också jättebra. Men förutom att jag är nöjd med det jag köpte så är jag även jättenöjd med det jag fick gratis! Jag fick en liten söt randig necessär med massa Cliniqueprodukter i. Minimascara, rengöring, rouge, läppstift, nattcremé bla. Med fanns också en liten rengöringsborste. Ser ut som en minivariant av en sån där ryggborste man har i duschen. På kvällen sprutar man på lite av rengöringstvålen och skrubbar försiktigt ansiktet i cirkelrörelser (mkt viktigt antar jag eftersom det fanns med en bruksanvisning..). Det blir liksom som en peeling varje kväll.

Efter det så har jag smörjt med nattcremén som luktar lite som mandel (tror jag). Sen är jag som en babyrumpa i ansiktet!!! Det är jätteskönt! När mitt Biothermmousse är slut kommer jag definitivt köpa Cliniquetvålen!!

Rouget är också jättefint, har använt det två dagar i rad nu. Men iofs har ingen berömt det.. Fast på det här arbetsstället är det typ bara jag som ger andra komplimanger så jag får ge en till mig själv ("Snyggt rouge idag Therese!" "Tack så mycket Therese" ). Nu känns det bättre :-)

Undrar om den här nyuppväckta fascinationen för krämer och rengöring har att göra med att "gratis är gott" eller om det lurar en 25-årskris bakom hörnet? Det är ju faktiskt mindre än 3 månader kvar nu? Någon som har liknande erfarenheter? Hmm....

Nä, nu får jag sluta här och börja jobba istället.
Ha det bra!
//Therese


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ha ha, lilla vän, vänta bara tills du fyller 26 ( 14e maj smäller det ). Då kan vi snacka KRIS. :-) 26 låter så äckligt moget och vuxet. Själv är jag hur som helst skitkass på att använda braiga krämer för mitt lilla bleka aniskte, kanske bäst att hänga på trenden?? Vill ju inte se ut som ett russin när alla ni andra är helt släta och blanka...aaaa. :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback