Pendlingens parasiter

Nu har jag ju pendlat ca 1,5 månad. Och redan börja jag hitta saker att irritera mig på. Eller saker och saker, det är mer personer. Hittills har jag identifierat två stycken saker som jag förösker undvika när jag hoppar på tåget på morgonen.

De första som jag stötte på är De snacksaliga lärarna. Det är 3 personer (en tjej och två ibland 3 killar) i 25-30årsåldern. De sitter alltid ihop på ett sånt där 4-säte, ni vet två+två vända mot varandra med bord. Sen så sitter de och pratar oavbrutet hela vägen till Kristinehamn!! För h**vete klockan är 07:14 när tåget börjar rulla och om man jobbar som lärare så borde man få prata tillräckligt under dagen istället för att få medpassagerares öron att blöda?!

Det andra irritiationsmomentet pratar inte så mycket. Faktum är att jag hade föredragit att han pratade! Det jag irriterar mig på med Slickegubben är hans (omedvetna?) vana att göra små klick- och sugljud med munnen och tungan. Förstår ni vad jag menar? Typ som när man suger på sin tunga och drar in luft mellan tänderna. Detta gör han oavbrutet, förutom när han inte pratar vill säga. Imorse blev jag så irriterad med samtidigt så fascinerad att jag kom på mig själv med att stirra på hans mun!!! Som tilläggsinformation kan jag säga att det är en läskig syn när han slickar sig om läpparna...

Och tror ni att det någon gång har fallit sig så att de sitter i närheten av varandra så att man med ett taktiskt drag kan undvika dem alla? NEJ!!!!

Tror ni man kan kräva etikettsregler på tågen? Om inte, wish me luck med undvika dem i fortsättningen...

//Therese

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Slickegubben!! BLÄ! Åh vad äckligt, sådant där kan nästan göra mig lite smått aggressiv...hatar Slickegubbar! ( pladdrande lärare är inte heller alltför kul... )

Postat av: pernilla

usch och fy vad irriterande! speciellt slickgubben! jag skulle döööö! :(

2007-05-11 @ 11:03:50
URL: http://shoegal1981.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback