Vilken melting pot!!

Igår kväll avslöjade Aktuellt innehållet i den utredning som ska läggas fram på måndag rörande vår och två andra myndigheters framtid. Hittintills har det varit locketpå och jag beundrar verkligen utredningen som lyckades hålla tätt så länge som de gjorde. Naturligtvis så kände vi som jobbar i det som berörs att Aktuellts uppgifter verkade stämma. Det gjorde de också tydligen.. Idag har vår generaldirektör fått gå ut och bekräfta att Aktuellts uppgifter i stort stämmer överens med utredarens förslag. 300 pers ska bort... Fast jag kaninte säga att vi är så där jätetnervösa/spända etc här. Tydligen värre i Karlstad har vi hört. Men det kan ju bero på att där säkert är fler som berörs. Jag menar, sånt som är lätt att rationalisera bort är ju administrativ personal såsom ekonomer och personalare. Om man då dessutom ska slå ihop 3 myndigheters såna avdelningar så blir det en del övertalighet.. Och just vår sån avdelning ligger i Karlstad. Dessutom säger förslaget att den nya myndighetens ledning ska ligga i Stockholm.

Om ni vill se Aktuellts sändning så klicka
här och välj 21 sändningen från igår, 3 maj.
Spännande spännande!!!! (Eller inte, beror på om ni är intresserade av mitt jobb eller inte :-)  )
//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback