Back from Africa

Hej hej!
Jag är tillbaka! Har varit det ända sen i lördags lunch faktiskt. Men på något sätt har veckan rusat iväg och jag har fått många sköna flextimmar på jobbet. men nu tar jag mig tid att skriva.

Kenya (Nairobi) och Kongo (Lubumbashi) var verkligen en upplevelse! Allt så annorlunda mot vad man är van vid. I Nairobi rörde man sig inte utanför på gatorna när det blivit mörkt. Risken att råka ut för något obehgligt ökade markant då. Blev dessutom vittne till ett rånförsök när vi satt i taxin i rusningstrafiken. Helt sjukt!

Lubumbashi var lite mer så som man tänker sig Afrika. Kvinnorna hade dessa underbart vackra och färgglada kläderna och bar saker på huvudet. Här växlade man pengar (dollar) mitt på gatan och avokadoträden fanns på kontorets gård. Föröskte fixa in lite bilder nu men det ville sig inte! Ska jobba på det.

Imorgon fredag ska jag bara jobba till halv två. Sen ska jag hem en sväng till mamma och pappa. Kanske blir det julmarknad på Liseberg eller godisbak. Ha det!
//T

Kommentarer
Postat av: Ulle

Skönt att höra från dig. Ha det så bra hemma! Kram

2007-11-22 @ 22:56:24
Postat av: Therese

Tack! Vi får höras någon dag snart!

Postat av: Hannah

Tror det är vänner tisdag som gäller, hos Jess. Vill höra mera! Hälsa mamsen
kram

2007-11-23 @ 07:52:04
Postat av: Kerstin

Welcome home, blogfriend! :-D Låter som en ytterst spännande resa, Afrika...wow!! Är inte alls avundsjuk.

2007-11-23 @ 12:48:56
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback