Min nya hobby

Titt som tätt så ringer det telefonförsäljare hem till oss. Istället för att som jag tidigare gjort dvs snäst av dem på ett mer eller mindre vänligt sätt så provar jag nu en ny grej som gör att jag har lite roligare. Jag ljuger!
Tex i förra veckan ringde en tjej:
Therese: Hej det är Therese
Försäljerska: Hej Jag heter Lisa och undrar om Therese är hemma?
T: Ja, det är jag.
F: Hej, jag ringer från företaget X och vi lanserar nu en ny produkt som heter Mystery. Det är en rakhyvel och vi vill nu skicka en till dig alldeles gratis så du får testa den alldeles gratis. Vad säger du om det?
T: Nej, det är inte så intressant.
F: Får jag fråga varför?
T: Jag rakar inte benen.
F: Aha, du vaxar istället eller?
T: Nej, jag tycker ett är ett kvinnoförtryck att behöva raka benen.
F: Jaha, ok, hejdå.

J stod bredvid och tittade konstigt på mig när jag sa det där om kvinnoförtryck sen när han förstod sammanhanget efter samtalet så skrattade vi ihop.

I måndags ringde en annan försäljare.
T: Hej det är Therese
F: Hej, Jag heter Tina och söker Therese         (Varför frågar de alltid efter mig när jag svart med mitt namn?)
T: Ja, det är jag
F: Hej, hoppas allt är bra idag. För det första, jag ska inte sälja något till dig. Det låter väl bra?
T: Ja.
F: Har du hört talas om Melamin (Kanha varit melanim eller sånt också)
T: Ja, det är något ämne av något slag.
F: Oj, du visste alltså!? Inte många som gör det. Jobbar du inom vården eller?
T: Nej, mitt jobb är ganska långt ifrån vården.
F: Okej, men du vet kanske då att melamin är bra för immunförsvaret etc etc.
T: Är det tabletter eller kapslar som man får då?
F: Ja, det är tabletter och...
T (avbryter): Jag är allergisk mot överdraget på tabletter så jag kan nog inte ta dem.
F: Oj då. Är det något särskilt ämne då eller?
T: Ja. Du vet tabletter har ju ett överdrag som gör att de ska glida ner lättare i svalget och det är jag i de flesta fall allergisk emot. Måste alltid rådgöra med läkare innan jag tar medicin.
F: Ja, oj, då ska du nog inte använda dessa. Ha en bra kväll!

På vänneränget i onsdags så kom det upp fler idéer som jag ska prova. Hittills har det varit hyfsat trovärdiga lögner. Nu ska vi prova såna som verkligen inte har med ämnet att göra. Nästa gång ska jag säga typ "Nej, jag kan inte acceptera gratistrosor för jag är homosexuell/vinterkräksjuk/moderat". Ska bli kul och se hur de reagerar.
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

HA HA HA!! Jättekul! Jag gör exakt likadant! Ett hett tips är att när ngn ringer för att sälja underkläder svara att man inte använder några. Det får tyst på de flesta.
Ibland svarar jag med efternamnet, och när de frågar efter Kerstin säger jag att " nää, hon är i Thailand kommer hem om tre månader ".

Postat av: Elin

Ha ha ha! Jag skulle kunna behöva några sådana jag med, är lite trött på att bara vara otrevlig. :)

2007-11-29 @ 16:24:50
Postat av: Hellen

Som gammal telesäljare, så upskattar jag helre när folk tokljuger ;-) än när man snäser av! =)

Själv är jag med i Nix, o ringer någon otursam sate så tänker jag: men jag ska ge dem en chans.. de ska få dra sitt så kan jag vänligt men bestämt tacka nej sen.. Men.. blir alltid så trött när de alltid läser rakt av manus och lägger på.. Inte så snällt, o precis tvärtemot vad ja nyss sa.. hehe Men Nix, is the grejjen.

2007-11-29 @ 20:00:14
URL: http://www.wonderland.blogg.se
Postat av: Therese

Kerstin: Ska testa den nästa gång!
Elin: du får copycata hur mycket du vill!
Hellen: Kan ju inte gå med i NIX nu när jag hittat en ny hobby :-)

2007-11-29 @ 20:36:43
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Ulle

Hahahahahaha:) Det roligaste är att jag fått samma samtal (om rakhyveln) men jag valde att bara säga att jag tror att håret på kroppen finns av en anledning och rakar därav inget. Omega3 försäljarna har jag satt stopp för genom att säga att jag äter fisk 5 dagar i veckan. (jag kan bara laga lax i ugn och gör det aldrig nu när jag bor själv men men). Ha det så bra i Oslo. Jag är super avis den bästa shoppingen i världen tycker jag! Kram

2007-11-30 @ 10:59:29
Postat av: Hellen

Nej gud nej nixa dig inte! !
vill ju höra svaren på vad de säger!! haha

2007-11-30 @ 13:27:17
URL: http://www.wonderland.blogg.se
Postat av: Rammstein

Jag har lovat mig själv att nästa gång det ringer en sån där übertrevlig jävel från Tre (som jag är kund hos) och säger "Nämen tjaaa det är Peeeter, hur e leeeget" som de faktiskt gör ibland, så ska jag bara svara WAAAZZUUUUUUUUUUUUUUP!!!

2007-12-03 @ 13:55:56
Postat av: En Bitter Blondins Blogg

Hej, jag vill verkligen varna alla för företaget Divine/Toxic Underwear/Easy Shave som prackar på en "gratis" trosor, kalsonger och rakhyvlar och sedan fortsätter trots att man sagt upp medlemsskapet! Har snokat reda på lite info om företaget här:

http://josabeth.blogs.se/2008/03/11/divine-toxic-underwear-vitalica-easy-sha-3855126

2008-03-11 @ 11:12:51
URL: http://josabeth.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback