En moralisk gräns?

Jag hittade ett par svarta stövlar igår. Inte på Ecco eller Tessie. Ett par Vagabond. De snyggaste jag sett i den kategorin som jag letar stövlar. Jag köpte dem. De kostade 1600:-!!!! Nu känns det som om jag passerat en gräns.. 1600:- är j**ligt mycket pengar. För ett par skor? Är det värt det? Är skinnet verkligen så mjukt? Är klacken verkligen såpass mycket snyggare än på andra stövlar? Kring detta kretsar mina tankar nu. Jag vill egentligen inte vara en del av det sjuka shoppingsamhället utan ändå ha mina gränser för vad som är rimligt att lägga på kläder och skor. Och så går jag och köper ett par stövlar för 1600... Förstår ni mitt dilemma? Någon som tänker ungefär likadant?
//T

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nä, hade jag råd och stövlarna var snygga skulle jag absolut köpa dem. Känns som det är ett ganska rimligt pris för ett par stövlar tyvärr.

Postat av: Therese

Precis, "tyvärr". Visst är det mycket pengar för ett par skor? Men man stannar inte upp och reflekterar över sånt längre. Kommer nog behålla dem och aknske skaffa mig ett fadderbarn...

2007-10-16 @ 14:55:37
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Hanna

Jo, det är hemskt egentligen, speciellt när man tänker på vad pengarna skulle kunna räcka till.

2007-10-16 @ 18:53:35
Postat av: Kerstin

Förstår dig..undrar dessutom om jag inte sett dem, vet att jag såg ett par skitsnygga stövlar häromdagen, men svimmade när jag såg prislappen. Tror att man ibland skall unna sig det lilla extra, och om du använder dem ofta blir de ju värda sina slantar..

2007-10-16 @ 19:31:16
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Therese

De är ett par väldigt bra jobbstövlar och som passar till allt. De har dessutom lila foder... :-)

2007-10-16 @ 20:13:49
URL: http://www.kdchicks.blogg.se
Postat av: Ulle

Från en skoälskare: Man ska alltid dela priset med antal gånger(år ibland) man kommer att använda skorna, då är de oftast inte så dyra. Kram!

2007-10-16 @ 23:18:37
Postat av: Therese

Tack Ulle
Det är precis den matten som fått mig att ha på mig stövlarna för första gången idag :-)

2007-10-17 @ 08:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback